Primăria Capitalei: Defrișarea a 55 de arbori, necesară pentru modernizarea liniei 5 de tramvai

Primăria Capitalei transmite că este necesară defrișarea controlată a 55 de arbori, în cadrul proiectului de modernizare a liniei 5 de tramvai.

Proiectul se desfășoară pe strada Barbu Văcărescu și strada Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu, de la Șoseaua Ștefan cel Mare până la Podul Băneasa, reiese dintr-un comunicat transmis, joi, de PMB.

”Această măsură este absolut indispensabilă pentru a permite executarea lucrărilor de infrastructură, menite să îmbunătățească transportul public și să aducă beneficii semnificative locuitorilor capitalei. Primăria Municipiului București asigură cetățenii că pentru fiecare arbore defrișat vor fi implementate măsuri ample de compensare ecologică. Proiectul prevede plantarea a 215 arbori tineri, dar și transplantarea a 27 de copaci maturi, pentru a păstra echilibrul ecologic al zonei. Aceste lucrări de compensare vor fi verificate la finalizarea proiectului de către Direcția de Mediu”, reiese din comunicat.

Arborii vizați sunt amplasați pe traseul lucrărilor, în special în zonele peroanelor și ale stațiilor de tramvai. Prezența acestora face ”imposibilă” reabilitarea infrastructurii și adaptarea ei la ”standardele moderne, necesare pentru siguranța și confortul tuturor utilizatorilor”, transmite PMB.

”Linia 5 de tramvai, pusă în funcțiune în perioada 1970-1987, prezintă o serie de deficiențe structurale care impun intervenții urgente. Peroanele existente sunt înguste și nesigure, neconforme cu standardele actuale, punând în pericol călătorii, inclusiv persoanele în vârstă, mamele cu cărucioare, copiii și persoanele cu dizabilități. Conform cerințelor impuse prin avizul emis de Inspectoratul General al Poliției Române – Brigada Rutieră și prin legislația în vigoare, peroanele trebuie să aibă o lățime minimă de 1,8 m, pentru a asigura siguranța călătorilor și accesul corespunzător al persoanelor cu dizabilități”, se arată în comunicat.

Primăria Capitalei menționează că, după ”numeroase verificări” în teren și analize tehnice realizate de Direcția de Mediu și Direcția Generală Investiții, s-a constatat că ”nu există soluții alternative” care să permită realizarea lucrărilor fără defrișarea arborilor din zonele de intervenție.

 

Sursa: AGERPRES

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati