Primăria Capitalei va prelua, la propunerea primarului general Gabriela Firea, terenul administrat de Primăria Sectorului 2, aflat pe amplasamentul viitorului Pasaj Doamna Ghica-Colentina. Proiectul a fost aprobat astăzi în şedinţa Consiliului General al Municipiului Bucureşti cu 28 de voturi „pentru”, 14 abţineri (USR şi PNL) şi 6 voturi „împotrivă” (USR şi PNL).
Potrivit unui comunicat al PMB, este vorba despre un teren cu o lungime de 1000 m identificat, conform planurilor cadastrale, ca secţiune din artera de circulaţie Doamna Ghica, între Bd. Lacul Tei şi la 100 m Est dup Strada Constanţa.
„Este necesar să preluăm acest teren pentru execuţia pasajului Doamna Ghica-Colentina, vă reamintesc că am atribuit proiectarea şi execuţia încă din luna mai. Prevăzut cu 4 benzi de circulaţie şi separator de fluxuri de circulaţie pe zona mediana , este una dintre investiţiile gândite pentru fluidizarea traficului din zonă, dat fiind că este una dintre cele mai aglomerate ale Capitalei. Avantajele realizării acestui proiect sunt incontestabile: se vor elimina blocajele de trafic din zona, va creşte viteza de circulaţie şi accesibilitatea zonei, se va reduce rata accidentelor prin adoptarea unor măsuri de siguranţă. Realizarea pasajul având impact şi asupra mediului prin reducerea prafului, zgomotului, noxelor, preluarea şi descărcarea apelor pluviale.”, a declarat Gabriela Firea, potrivit comunicatului PMB.
Proiectul va începe din zona intersecţiei străzii Doamna Ghica cu Bulevardul Lacul Tei şi prevede realizarea părţii carosabile cu cele 4 benzi, cu trotuare si partea de iluminat public, dar are şi o componentă de deviere şi relocare, acolo unde e cazul, a reţelelor de utilităţi existente.
Costul estimat al lucrărilor, aprobat prin HCGMB nr. 4/2019, se ridică la aproximativ 28 de milioane de euro. Indicatorii tehnico-economici, aprobaţi în luna ianuarie, în acest an, prevăd construcţia unui pasaj de circa 200 de metri lungime şi 16,5 metri lăţime, aferent celor 4 benzi, dar lucrările se fac pe un traseu total de 1 km.
De asemenea, in conformitate cu discuţiile avute cu membrii Comisiei Tehnice de Circulaţie, s-au păstrat numărul şi poziţia celor trei staţii de autobuz. Trotuarele se vor proiecta pe ambele părţi ale arterei şi vor avea o lăţime de minimum 1.5 metri. Astfel se va ţine cont de caracteristicile funcţionale şi de intensitatea circulaţiei pietonilor.