Primăria Sectorului 3 și-a propus să construiască un pasaj pietonal subteran care să asigure legătura între stația de metrou Republica, Gara Titan și Hala Laminor.
Consiliul local a adoptat în ultima ședință o hotărâre prin care se cere municipalității acordul pentru administrarea tronsonului cuprins între Piața Republica și Hala Laminor.
Potrivit unui comunicat al Primăriei Sectorului 3 transmis miercuri, în prezent, Bulevardul Basarabia, tronsonul cuprins între Piața Republica și Hala Laminor, este proprietate publică a municipalității bucureștene, potrivit hotărârii Consiliului General al Municipiului București nr. 254/2008.
Pasajul subteran se află în faza de proiectare, fiind întocmită documentația tehnico-economică. Înălțimea liberă a pasajului este variabilă, aceasta având 3,66 de metri în zona ieșirii din proximitatea Halei Laminor și 5,21 de metri la legătura cu pasajul stației de metrou Republica. Pasajul va lega piațeta din fața Halei Laminor cu pasajul existent al stației de metrou Republica. Primul nivel subteran al stației de metrou Republica, piațeta din zona Halei Laminor și partea de sud a Bulevardului Basarabia vor constitui un punct intermodal.
Obiectivul este parte a proiectului ‘Modernizarea, reabilitarea, dublarea, electrificarea Centurii Feroviare care se află pe rețeaua TEN-T’, cu impact asupra creșterii mobilității urbane a zonei.
‘În intersecția de la Republica, pe Bulevardul Basarabia, traficul este în continuă creștere. Se construiește mult, orașul se dezvoltă. Avem din ce în ce mai mulți cetățeni care folosesc stațiile mijloacelor de transport în comun (metrou, tren, tramvai, autobuz), așa încât circulația se blochează frecvent, mai ales în orele de vârf. În aceste condiții, siguranța cetățeanului în trafic este prioritară. Soluția pe care noi am identificat-o în zonă este construirea unui pasaj subteran prin care să fie evitată interferarea mașinilor cu pietonii. Nu mai blocăm circulația, eliminăm riscurile. Există un proiect cu finanțare europeană, așteptăm linia de finanțare ca să putem depune cererea’, a declarat primarul Sectorului 3, Robert Negoiță.
Primăria Sectorului 3 a făcut un prim pas pentru fluidizarea circulației în zonă prin lărgirea Străzii Drumul între Tarlale. Odată finalizate lucrările în toamna anului 2024, șoferii care tranzitează zona Drumul între Tarlale – Șoseaua Gării Cățelu circulă în condiții îmbunătățite de trafic rutier și feroviar, menționează comunicatul citat.
Administrația locală derulează proiectul ‘Deblocăm Capitala’, ultima investiție mare fiind noul pod peste Dâmbovița din dreptul Străzii Lunca Priporului.
Conform Primăriei Sectorului 3, cea mai mare problemă a Bucureștiului este calitatea aerului. Studiile arată că poluarea scade speranța de viață a bucureștenilor cu patru ani. Cea mai mare parte a poluării provine din trafic, iar Bucureștiul e în primele zece cele mai aglomerate orașe din lume.
Cercetările indică faptul că o soluție de reducere a valorilor de trafic și a poluării este dezvoltarea infrastructurii rutiere pentru eliminarea blocajelor.