Primăria Sectorului 5 are o nouă platformă digitală, care le oferă cetăţenilor mai multe operaţiuni online.
Potrivit unui comunicat al autorităţii locale, cetăţenii vor putea depune unele documente online: înrolare în sistem, cerere şi eliberare de certificat fiscal, declaraţie şi decizie de impunere pentru autoturism, precum şi pentru clădiri şi terenuri, declaraţie şi decizie de scoatere din evidenţă pentru auto, alte tipuri de formulare electronice, depunere de cereri online la registratură.
De asemenea, cetăţenii îşi vor putea face programări prin intermediul site-ului pentru eliberarea unor documente, cum ar fi certificatele de naştere sau cărţile de identitate. În acest mod, potrivit primăriei, se vor evita cozile care obişnuiau să se formeze la sediul Serviciului Evidenţa Populaţiei din bulevardul George Coşbuc. Cuplurile care îşi doresc să se căsătorească vor putea să se programeze online la Starea Civilă pentru depunerea documentelor.
Contribuabilul este informat în mod automat despre stadiul cererii şi poate accesa o secţiune de comunicare cu inspectorii alocaţi rezolvării cererilor în curs.
Platforma este integrată 100% cu sistemul intern al instituţiei, conduce la scurtarea timpului petrecut de un funcţionar pentru rezolvarea unei solicitări, prin automatizarea fluxului de prelucrare a solicitărilor, alocare automată a numărului de înregistrare pe documente. Documentele sunt emise de platformă, din două click-uri Validează/ Generează, fără să fie nevoie operarea efectivă a documentelor.
De miercuri intră în vigoare şi hotărârea Consiliului Local din 31 martie privind aprobarea Regulamentului de atribuire şi exploatare a locurilor de parcare de reşedinţă de pe raza Sectorului 5. Pe noua platformă digitală există şi modulul care le va permite locuitorilor din sector să verifice în timp real şi transparent care este situaţia locurilor de parcare. Aplicaţia de gestionare a parcărilor de reşedinţă din Sectorul 5 va funcţiona în perioada următoare în modul Demo, pentru a identifica toate eventualele probleme de funcţionalitate şi pentru ca cetăţenii din sector să se familiarizeze cu aceasta.