Primăria Sectorului 5: Salariile angajaților, majorate ”în contextul creşterii inflaţiei, a migraţiei de personal” / Proiectul de hotărâre se referă EXCLUSIV la funcțiile de execuție

Primăria Sectorului 5 precizează că majorările salariale stipulate în proiectul de hotărâre a Consiliului Local Sector 5 se referă EXCLUSIV la funcțiile de execuție, iar dintre cele de conducere doar șefului de serviciu i se majorează salariul.
  • Instituția arată că a fost nevoie de acest lucru în special în contextul creșterii inflației, a migrației de personal către alte sectoare care au salarii mai atractive și totodată multiplicarea coeficienților cu salariul actual minim pe economie. Astfel se pot explica diversele interpretări eronate ce au apărut în spațiul public.

”Având în vedere informațiile eronate apărute în spațiul public și pentru o comunicare corectă și transparentă, Primăria Sectorului 5 precizează că majorările salariale stipulate în proiectul de hotărâre a Consiliului Local Sector 5 se referă EXCLUSIV la funcțiile de execuție, iar dintre cele de conducere doar șefului de serviciu i se majorează salariul.

A fost nevoie de acest lucru în special în contextul creșterii inflației, a migrației de personal către alte sectoare care au salarii mai atractive și totodată multiplicarea coeficienților cu salariul actual minim pe economie. Astfel se pot explica diversele interpretări eronate ce au apărut în spațiul public.
  • Chiar și creșterea salarială pentru funcțiile de mai sus este între 10-11% în mod eronat vehiculându-se faptul că ar fi vorba de o creștere mai mare.
Așa cum se poate observa în cuprinsul anterioarei hotărâri a Consiliului Local Sector 5 privind salarizarea, angajații beneficiau de un spor pentru condiții de muncă, respectiv cel menționat atât în tabel cât și la punctul 6 din nota la tabel. De reținut faptul că în actualul proiect de HCL, acest spor nu se mai regăsește, sumele aferente acestuia fiind conservate în salariul de bază al fiecărei funcții, prin urmare comparația salarială trebuie făcută în mod corect, prin raportare la drepturile salariale care includeau și acest spor și cele propuse care nu îl mai prevăd a fi acordat distinct.
Precizăm faptul că în acest moment, salariile din cadrul Primăriei Sectorului 5 sunt printre cele mai mici salarii din unitățile administrativ-teritoriale ale Bucureștiului.
Chiar și în urma majorărilor salariale propuse prin proiectul de hotărâre, acestea vor rămâne sub nivelul celor de la alte sectoare, precum sectorul 1, sectorul 2 sau sectorul 6.
  • Precizăm faptul că funcția de administrator public are menținut coeficientul de 8 (ca și în cuprinsul precedentei hotârâri de consiliu local privind salarizarea personalului), acesta însă neputând beneficia în mod real de salariul corespunzător acestui coeficient, întrucât an de an a existat plafonarea salarială prevăzută de legislație, mai exact art. I din O.U.G. nr. 130/2021, alin. 44 potrivit căruia:
”…începând cu data de 01 noiembrie 2022, “…cuantumul brut al indemnizațiilor lunare de care beneficiază personalul plătit din fonduri publice prevăzut în anexa nr. IX lit. C la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, se stabilește prin înmulțirea coeficientului prevăzut de Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare, cu salariul minim brut pe țară garantat în plată stabilit potrivit legii pentru anul 2021.
  • ”Rezulta suma de 18.400 care ulterior a fost majorată de O.U.G. 115/2023 cu 5%, așadar în prezent este de 19.320, sumă maximă care nu poate fi depășită de niciun salariat. Prin urmare, acestuia nu i se modifică salariul nici măcar cu un leu în situația adoptării proiectului de hotărâre.De asemenea, directorii NU beneficiază de nicio creștere salarială, deoarece și veniturile salariale ale acestora se plafonează la nivelul sumei de 19.320 lei, așa cum am prezentat mai sus. Toate sumele menționate mai sus se referă la venitul BRUT!
Totodată, pentru a asigura transparența şi pentru a oferi cetățenilor informații corecte şi complete, publicăm fluturaşii de salariu pentru funcțiile de administrator public, director general şi şef serviciu.
Pentru a veni în sprijinul reprezentanților mass-media, vă informăm şi care sunt salariile din celelalte primării de sector din Capitală.

SECTOR 1

Administrator – coef. 6 – salariul 22.200

Director FP – coef. 5.9 – salariul 21.830

SECTOR 2

Administrator – lipsă INFORMAŢIE

Director FP – salariul 22.439

SECTOR 3

Administrator – salariul 19.320

Director FP – salariul 19.215

SECTOR 4

Administrator – coef. 7.31- salariul 27.047

Director FP – coef. 7,31 salariul 27.047

SECTOR 6

Administrator – coef. 8- salariul 29.600

Director FP – coef. 6.63- salariul 24.531

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati