Primarul Sectorului 3, Robert Negoiță, este urmărit penal de DNA pentru abuz în serviciu

Primarul Sectorului 3 Robert Negoiță este cercetat de DNA pentru abuz în serviciu, alături de șase foști și actuali șefi din administrația locală, pentru un prejudiciu uriaș, de peste jumătate de miliard de lei. Acuzațiile sunt legate de prelungirea contractului de salubrizare.

Primarul sectorului 3 al Capitalei, Robert Negoiţă, şi mai mulţi directori şi funcţionari din Primărie sunt urmăriţi penal de DNA, pentru prelungirea ilegală, prin 54 de acte adiţionale, a contractului de salubrizare cu Rosal Group, prejudiciul fiind de peste 500 de milioane de lei. Conform DNA, în cazul lui Negoiţă, este vorba despre două infracţiuni de abuz în serviciu cu obţinere de foloase necuvenite cu consecinţe deosebit de grave şi de instigare la infracţiunea de abuz în serviciu cu obţinere de foloase necuvenite cu consecinţe deosebit de grave.

Procurorii din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie – Secţia de combatere a infracţiunilor asimilate infracţiunilor de corupţie au dispus efectuarea urmăririi penale faţă de:

– ROBERT SORIN NEGOIŢĂ, primar al Sectorului 3 din municipiul Bucureşti, sub aspectul săvârşirii a două infracţiuni de abuz în serviciu cu obţinere de foloase necuvenite cu consecinţe deosebit de grave şi a unei infracţiuni de instigare la infracţiunea de abuz în serviciu cu obţinere de foloase necuvenite cu consecinţe deosebit de grave,

– OCTAVIAN GHEŢU, director executiv la Direcţia Economică din cadrul Primăriei Sectorului 3, sub aspectul săvârşirii a trei complicităţi la infracţiunea de abuz în serviciu cu obţinere de foloase necuvenite cu consecinţe deosebit de grave, complicitate la instigare la infracţiunea de abuz în serviciu cu obţinere de foloase necuvenite cu consecinţe deosebit de grave şi fals intelectual,

– GEORGE-ALEXANDRU MANCIU, la data faptelor director al Direcţiei de Utilităţi Publice din cadrul Primăriei Sectorului 3, sub aspectul săvârşirii a două complicităţi la infracţiunea de abuz în serviciu cu obţinere de foloase necuvenite, cu consecinţe deosebit de grave,

– IRINA-GINA SOROCEANU, director executiv la Direcţia Investiţii şi Achiziţii din cadrul Primăriei Sectorului 3, sub aspectul săvârşirii a două complicităţi la infracţiunea de abuz în serviciu cu obţinere de foloase necuvenite, cu consecinţe deosebit de grave,

– FLORENTINA PENCEA, la data faptelor director executiv Direcţia Juridică din cadrul Primăriei Sectorului 3, sub aspectul săvârşirii a două complicităţi la infracţiunea de abuz în serviciu cu obţinere de foloase necuvenite, cu consecinţe deosebit de grave

– MIHĂIŢĂ MARIUS, la data faptelor secretar al Primăriei Sectorului 3, sub aspectul săvârşirii infracţiunii de abuz în serviciu,

– ELENA PETRESCU, la data faptelor viceprimar al Sectorului 3, sub aspectul săvârşirii infracţiunii de uzurparea funcţiei cu consecinţe deosebit de grave,

Persoană fizică reprezentant al S.C. ROSAL GRUP S.A, sub aspectul săvârşirii a două complicităţi la infracţiunea de abuz în serviciu cu obţinere de foloase necuvenite cu consecinţe deosebit de grave,

– MIRELA CHETREANU, auditor public extern, sub aspectul săvârşirii infracţiunii de fals intelectual,

– S.C. ROSAL GRUP S.A., sub aspectul săvârşirii a două complicităţi la infracţiunea de abuz în serviciu dacă funcţionarul public a obţinut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit cu consecinţe deosebit de grave.

”Faptele reţinute ar fi constatate în contextul în care, în perioada anilor 2000-2018, în Sectorul 3 din municipiul Bucureşti, s-au încheiat 54 acte adiţionale la un contract de salubrizare cu S.C. ROSAL GRUP S.A., prin care, fie s-a prelungit contractul, fie s-a mărit valoarea acestuia.

La nivelul Sectorului 3 nu s-ar fi respectat prevederile noii legislaţii aplicabile actelor adiţionale începând cu anul 2001 şi până la finalizarea derulării contractului (Legea 51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice; O.G. 71 din 29 august 2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local; Legea 101 din 25 aprilie 2006 a serviciului de salubrizare a localităţilor; O.U.G. 34 din 19 aprilie 2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii)”, afirmă procurorii DNA.

Ei susţin că, în loc să fie organizate licitaţii publice, contractul de salubritate încheiat în anul 1999 a fost prelungit succesiv cu S.C. ROSAL GRUP S.A. (operator nelicenţiat din anul 2013 pentru Sectorul 3), prin acte adiţionale care au determinat inclusiv creşterea tarifelor de salubrizare.

”În realizarea atribuţiilor de serviciu, suspectul Robert Sorin Negoiţă ar fi aprobat, întocmit şi semnat o serie de acte (Raport de specialitate, Nota de fundamentare, Expunere de motive), iar la 20 noiembrie 2013, pe baza actelor, ar fi prezentat membrilor Consiliului Local al Sectorului 3 regularitatea operaţiunii propuse spre votare. Sub pretextul implementării Programului de dezvoltare a sistemului de gestionare integrată a deşeurilor municipale de pe raza administrativă a sectorului 3, suspectul ar fi determinat obţinerea votării, de către Consiliul local a unui act care, în realitate, viza prelungirea nelegală a contractului de salubritate cu încă 10 ani. Actul adiţional prin care se prelungea nelegal termenul contractual cu operatorul nelicenţiat legal – Rosal Grup S.A a fost ulterior semnat de suspectul Robert Sorin Negoiţă”, spun procurorii DNA.
În plus, la 15 mai 2014, Robert Sorin Negoiţă ar fi încheiat şi semnat în mod nelegal, un alt act adiţional, fără a-l supune aprobării Consiliului local, prin care s-au crescut frecvenţele de realizare a activităţilor de curăţenie a căilor publice cu influenţă asupra creşterii costurilor operatorului de salubritate Rosal Grup S.A.

Modalitatea de prelungire a contractului iniţial de salubrizare printr-o serie de acte adiţionale a făcut obiectul unor controale din partea Curţii de Conturi, Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice şi Consiliului Concurenţei.

Aceste controale au constatat încălcări ale dispoziţiilor legale, iar ca urmare, autorităţii contractante (UAT Sector 3) i s-a comunicat obligaţia de a nu mai prelungi contractul iniţial încheiat în 1999 peste termenul de valabilitate de 5 ani stipulat în contract şi i s-a recomandat să dispună reorganizarea serviciilor de salubrizare conform noilor prevederi şi să atribuie noul contract conform O.U.G. nr. 34/2006, prin licitaţie.

Încălcările constatate de Curtea de Conturi ca urmare a controlului efectuat la Primăria Sectorului 3 au fost validate de Instanţa de contencios administrativ, în cursul anului 2017. Faţă de această sentinţă, primarul Sectorului 3 Robert Sorin Negoiţă a declarat recurs, dar ulterior a renunţat la judecarea recursului.

”Pentru a acoperi retroactiv nelegalităţile prelungirii contractului iniţial, funcţionarii Primăriei Sector 3 ar fi iniţiat un demers juridic prin care, în cursul anului 2018, actele adiţionale s-ar fi aprobat retroactiv de către Consiliul local. Ulterior, ar fi fost întocmit un referat, semnat de viceprimarul Elena Petrescu, pe baza unei delegări nelegale făcute de primar, prin care practic s-au şters o parte din obligaţiile de plată pe care ROSAL GRUP S.A le avea la Primăria Sector 3. Ulterior, acţiunea a fost validată de auditorul public extern, suspecta Mirela Chetreanu, în Raportul de follow-up din data de 11.10.2019, deşi aspectele nu remediau încălcările constatate de Curtea de Conturi”, mai arată DNA, care afirmă că s-ar fi creat un prejudiciu total de 578.446.818 lei în dauna Sectorului 3 şi un folos necuvenit pentru SC Rosal Grup SA.

Procurorii au solicitat Consiliului Local Sector 3 Bucureşti să comunice dacă Sectorul 3 se constituie parte civilă în cauză.

Celor nouă persoane fizice şi persoanei juridice având calitatea de suspect li s-au adus la cunoştinţă calitatea procesuală în conformitate cu prevederile art. 307 Cod de procedură penală.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati