Primul tren de test a ajuns duminică la Aeroportul Otopeni și a făcut mai multe curse pentru a proba noua cale ferată. Trenul nu a fost al CFR Călători, ci al unei firme private, pentru că operatorul de stat nu a răspuns solicitării constructorului.
Automotorul diesel a circulat între fosta haltă Odăile și stația Aeroport Henri Coandă, scrie Club Feroviar.
Trenul nu a venit din partea operatorului feroviar de stat CFR Călători, ci al companiei private Transferoviar Călători din Cluj Napoca.
”Au răspuns mai prompt la solicitarea noastră decât cei de la CFR Călători”, a declarat Liviu Trenchea, șeful șantierului de la Otopeni al Arcada Company, firma gălățeană care construiește noua legătură feroviară.
Va fi inclus în viitorul Mers al Trenurilor
Condiții normale de trafic vor putea fi asigurate spre sfârșitul anului.
”Sunt toate condițiile ca începând cu noul Mers al Trenurilor (la jumătatea lunii decembrie – n.red.), poate chiar mai devreme, să fie introduse în circulație garniturile pe ruta Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă”, spune Liviu Trenchea.
Proiectul Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă București – FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București prevede construirea unei căi ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu trei podețe, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile și o culee) care supratraversează DN1 şi o stație de cale ferată, cu linie dublă, la Terminalul T1. Valoarea contractului este de 398,1 milioane de lei.