Podul Constanța, unde CFR Infrastructură a anunțat la începutul lunii august că a finalizat lucrările de consolidare, are din nou probleme majore.
Traficul a fost restricționat marți dimineață în zonă, pentru că o bucată de beton din plafon riscă să cadă peste autoturismele care trec pe sub pod, scrie B1 TV.
La fața locului a sosit o mașină de pompieri și un echipaj de poliție. Bucata de plafon, din beton armat, s-a desprins iar în acest moment este ținută de o sârmă.
Traficul se desfășoară acum doar pe o bandă pe sensul de intrare spre București.
Oana Brânzan, de la SNCFR, a anunțat că plafonul s-a desprins după ce un buldoexcavator, aflat pe un utilaj care îl transporta, a lovit cu cuva tablierul podului.
Un buldoexcavator, aflat pe un utilaj care-l transporta, a lovit tablierul Podului Constanța, aflat în Capitală, pe sensul dinspre Chitila spre București, potrivit unui comunicat CFR Infra.
La fața locului s-au deplasat reprezentanții Poliției Rutiere, iar traficul rutier pe sub pod s-a desfășurat pe o singură bandă. Până la identificarea utilajului, Sucursala Regională de Căi Ferate București a luat legătura cu firma care a făcut lucrările de consolidare, iar tablierul va fi reparat în zona de unde s-au desprins bucăți, se mai arată în comunicat.
Conform CFR Infra, tablierul lovit cu cuva buldoexcavatorului nu este element de rezistență.
CFR Infrastructură a anunțat că podul a fost consolidat
În 4 august, CFR Infrastructură a anunțat că lucrările de consolidare ale Podului Constanța au fost terminate, valoarea contactului care a vizat proiectarea și execuția fiind de 3,49 milioane de lei.
Au fost făcute lucrări de infrastructură, pe o lungime a pasajului de circa 180 metri (zonă administrată de CFR SA), respectiv culee, grinzi, pilă central – formată din 20 de stâlpi și ziduri de sprijin (aripi).
De asemenea, au fost realizate lucrări de suprastructură: refacerea hidroizolației aferente liniilor CF 1,2 și 3, s-a montat gard de protecție pe zonele laterale ale podului, gard din plăci de beton, pentru delimitarea zonei de siguranță și interzicerea traversării liniilor CF de către persoanele neautorizate.
Asociația Metrou Ușor a arătat însă că Podul Constanța are nişte hibe majore.