Au început problemele pentru cei trei milioane de șoferi, asigurați la City Insurance – companie aflată în pragul falimentului. Deși nicio instanță nu s-a pronunțat încă, mecanicii auto refuză să repare mașinile în baza polițelor RCA emise de această societate, de teamă că nu își vor recupera banii.
Un reporter Digi24 a încercat să obțină o programare la un service auto din Capitală, însă a fost refuzat fără echivoc, chiar la telefon.
Compania City Insurance deține 45% din piața RCA din România, adică asta înseamnă că aproape jumătate dintre șoferii români sunt asigurați la această societate. A trecut mai puțin de o săptămână de la vestea că cel mai mare asigurator de pe piață ar putea intra în faliment și deja service-urile auto iau măsuri: refuză clienții cu RCA la aceast companie de asigurări.
Discuție reporter – reprezentant service auto:
Reprezentant service: Din păcate nu vă putem ajuta, nu mai colaborăm cu City Insurance.
Reporter: Deci sub nicio o formă? Nu știu ce să fac, compania nu este încă în faliment.
Reprezentant service: Nu, dar 90% va intra, dupa care trebuie doar declarat falimentul și noi să alergăm după bani ani de zile.
Aceeași situație și într-un alt service din Sectorul 5. Reporterul Digi24 este refuzat categoric.
Discuție reporter – reprezentant service auto:
Reporter: Am lovit o mașină și problema este că am la City Insurance.
Reprezentant service: Din păcate, da. Nici noi nu vă putem ajuta, noi avem foarte mulți bani de recuperat și nu ne–au plătit, și au intrat și în faliment.
Reporter: Nu au intrat încă…
Reprezentant service: Preferăm să nu lucrăm cu ei.
Plafonul maxim de despăgubire pentru o companie care intră în faliment se reduce de la 6,7 milioane de euro, la 90.000 de euro.
Compania City Insurance este amenințată cu falimentul după ce nu a putut aduce 150 de milioane de euro capital minim iar acum este la mâna ASF.
Daniel Apostol, purtător de cuvânt ASF: În urma controlului efectuat, Autoritatea de Supraveghere Financiară constată că societaea nu este în legalitate, nu își întrunește termenii legali pentru funcționare, respectiv cerința minimă de capital și cerința minimă de capital de solvabilitate. În acest contex, trebuie aplicată legea.
Reporter: Sunt șanse să fie salvată această companie?
Daniel Apostol, purtător de cuvânt ASF: Singurul lucru pe care pot să îl spun este că la termenul limită pe care legal l-a avut compania nu a demonstrat intrarea în legaliate.
Plafonul maxim de despăgubire pentru o companie ce intră în faliment se reduce drastic: de la 6,7 milioane de euro cât prevede legea RCA, la 90.000 de euro, cât poate acorda Fondul de Garantare conform unei legi speciale.
Cătălin Codescu, președintele Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație: Există oameni care au nevoi de viață și au durere ce trebuie compensate cu sume mai mari de 90.000 de euro. Un paraplegic are nevoie numai de îngrijiri medicale lunare de sume de 500-700 de euro. Și adăugăm și compensațiile morale, plafonul de 90.000 de euro este neacoperitor.
Situația City Insurance urmează să fie dezbătută într- o ședință a Consiliului ASF, care poate sesiza instanța pentru a declara falimentul dacă firma nu dovedește că îndeplinește condițiile de funcționare.