În contextul desfășurării alegerilor pentru autoritățile administrației publice locale, respectiv, alegerilor pentru reprezentanții României în Parlamentul European, din data de 09 iunie 2024, reamintim că eliberarea cărților de identitate și reînnoirea celor expirate reprezintă un demers important inclusiv în vederea exercitării dreptului la vot.
Astfel, în zilele de 08 și 09 iunie 2024, serviciile publice comunitare locale de evidență a persoanelor vor soluționa, cu prioritate, cererile pentru eliberarea actelor de identitate ca urmare a expirării perioadei de valabilitate, pierderii, furtului sau deteriorării.
În ceea ce privește cunoașterea programului de lucru cu publicul, Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor recomandă cetățenilor să acceseze site-ul serviciului public comunitar local de evidență a persoanelor de la locul de domiciliu sau reședință.
Precizăm că Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor a recomandat serviciilor publice comunitare locale de evidență a persoanelor extinderea programului de lucru cu publicul în perioada premergătoare scrutinului astfel : în ziua de 08.06.2024, orele 0800-1600, respectiv 09.06.2024, orele 0700-2200, pentru a veni în sprijinul cetățeanului în vederea soluționării cu operativitate a cererilor privind eliberarea cărților de identitate persoanelor cu drept de vot.
Totodată, reține atenția faptul că, în vederea exercitării dreptului de vot, cetățenii ale căror cărți de identitate și-au pierdut termenul de valabilitate, sunt îndrumați să solicite eliberarea unui nou act de identitate.