Potrivit proiectului, operatorii economici trebuie să indice, lângă prețul produsului, adaosul commercial. Acesta trebuie să fie scris cu aceleași caractere de font, culoare și mărime ca și prețul final.
”Considerăm că prin proiectul de act normativ se asigură o mai bună informare a consumatorilor din România cu privire la drepturile pe care le au la momentul achiziţionării produselor, informaţii menite să ajute consumatorii să facă alegeri raţionale, în cunoştinţă de cauză. Protejarea prin opoziţie cu profesionistul a consumatorului, este atributul legislaţiei privind protecţia consumatorilor, de a se erija în garantul protejării cetăţeniilor în calitatea lor de consumatori, apărării şi asigurării drepturilor şi intereselor legitime ale acestora împotriva unor practici incorecte”, au transmis, luni, reprezentanţii ANPC.
Măsura va fi valabilă atât în magazinele fizice, cât și pe platformele online.
Ordinul intră în vigoare în 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial.