Autorităţile au rezolvat, pe hârtie, mare parte din problema traficului din Bucureşti. Un proiect de peste 700 de milioane de euro ar trebui să modernizeze ieşirile şi intrările din Capitală şi să creeze şosele noi. Planul include şi benzi suplimentare pentru autostrada Bucureşti-Piteşti, potrivit digi24.ro.
Va dura însă cel puţin cinci ani până la primele inaugurări. Vineri abia a fost semnat protocolul de colaborare dintre Ministerul Transporturilor, Primăria Capitalei și Consiliul Județean Ilfov.
Intrarea sau ieşirea din Bucureşti e de multe ori coşmarul şoferilor, pentru că drumurile sunt puține și aglomerate. La ora 8 dimineața, bulevardul Iuliu Maniu e deja sufocat de mașini. Se circulă bară la bară atât spre oraș, cât și spre autostrada spre Pitești.
„E groaznic, mereu se stă la coada. Avem foarte mult de așteptat de fiecare dată.
„Maniu e un bulevard atât de mare și are două benzi, ar trebui să fie fluidizat traficul.
„E super de nu se poate. Faci o oră de la pod până în Militari, la Autogară.
„Poliția să reglementeze situația, să dirijeze circulația”.
Nicușor Dan, primarul general al Capitalei: Iuliu Maniu este sugrumat pentru că toată lumea și din partea sudică și din partea estică îl folosesște ca să iasă din București. În momentul în care noi o să avem o ieșire pe bulevardul timisoara, pe Giulești, o să luăm din presiunea de pe Iuliu Maniu.
Prelungirea bulevardului Timișoara cu 9 kilometri și a Căii Giulești cu peste 10 face parte dintr-un proiect care ar trebui să fluidizeze traficului din Capitală. Încă 8 drumuri de acces în oraș vor fi construite de la zero sau modernizate. Proiectul drumurilor radiale presupune și prelungirea altor bulevarde: Poligrafiei, Metalurgiei, precum și realizarea drumurilor Pipera Expres, Afumați Expres, Măgurele Expres. Plus construirea unor șosele în zona localităților Dobroiești și Cernica.
Şi autostrada spre Pitești, extrem de aglomerată, va fi modernizată.
Intrarea în București de pe A1 se va extinde la trei benzi pe sens. Lucrările vor fi efectuate pe un tronson de 12 km.
În total, prin acest proiect se vor realiza 10 drumuri radiale, cu o lungime totală de aproape 100 de kilometri. Vor fi 96 km de trotuare si piste de biciclete și peste 120 puncte încărcare a vehiculelor electrice.
Încercăm să venim cu mai mulți bani de la bugetul de stat și să prindem cât mai multe proiecte pe fonduri europene.
Investiția e estimată la peste 700 de milioane de euro.
E nevoie şi de o centură modernizată, care să preia fluxul uriaș de mașini. Deocamdată, peste actuala centură, se lucrează la ridicarea mai multor pasaje rutiere, care ar elimina cozile uriașe de la intrarea în oraș.
Pasajul Domnesti prinde contur. Lucrarile sunt efectuate intr-o proportie de peste 40% si ar urma sa fie terminate in a doua jumatate a anului viitor. Constructia este foarte asteptata, intrucat ar fluidiza traficul de pe cea mai aglomerata intersectie a Centurii Bucuresti.
Tot anul viitor, ar trebui să fi date în folosință și pasajele de la Oltenița, Cernica și Berceni, iar cel târziu, în primăvara lui 2023, șoseaua va mai căpăta o bandă pe sens pe încă 11 kilometri. În prezent, din cei 70 de kilometri ai șoselei ocolitoare, mai puțin de jumătate au două benzi pe sens.