Întrucât noile troleibuze cu autonomie sunt în curs de fabricare, iar mai multe trasee de troleibuz și autobuz au fost actualizate în ultimii ani, Asociația „Metrou Ușor” a analizat întreaga rețea de linii a operatorului STB și a trimis către ADI TPBI o serie de propuneri menite să maximizeze avantajele operării noilor troleibuze.
În esență, se propune electrificarea unor linii de autobuz existente, ce parcurg distanțe considerabile în suprapunere cu rețeaua de troleibuz.
Propunerile au ca scop:
Reducerea gradului de suprapunere între transportul #electric și cel #poluant;
Reducerea poluării din centrul orașului;
Creșterea mobilității;
Creșterea razei de acoperire a transportului electric;
Contribuirea la un #transport mai echitabil, prin utilizarea rațională a troleibuzelor cu autonomie și a autobuzelor electrice astfel încât transportul public să devină #nepoluant în cât mai multe zone ale Capitalei.
Propunem și soluții punctuale, dar de interes strategic, menite să aducă beneficii maxime de eficiență și operabilitate:
Reactivarea segmentului de rețea de troleibuz aflat în conservare de pe #CaleaGriviței și Bd. Dacia, precum și extinderea sa până în #PiațaRomană;
Unificarea rețelelor de troleibuz din Piața Gării de Nord – un obiectiv de importanță strategică pentru dezvoltarea transportului public, ce ar permite noi legături directe între cartierele Bucureștiului;
Adaptarea și optimizarea infrastructurii de troleibuz pentru acomodarea troleibuzelor cu autonomie.
Toate acestea sunt lucrări ce pot fi realizate internalizat, cu costuri reduse, de STB S.A.
Nu în ultimul rând, propunerile noastre țin cont de turația actuală a liniilor de autobuz propuse spre #electrificare, de autonomia de 20 km a troleibuzelor, de condițiile de #trafic, dar și de bunele practici din sfera mobilității europene.
Prin acest document, Asociația „Metrou Ușor” își arată încă o dată susținerea față de eforturile autorităților de a îmbunătăți transportul public și dorește să sprijine activ factorii decidenți în aceste demersuri.