Mai mulți angajați ai Senatului României au declanșat, miercuri, un protest spontan, chiar în timp ce președintele acestei Camere anunța că vor fi aplicate restructurări de personal, scrie stirileprotv.ro.
Ilie Bolojan a anunțat reducerea schemei de personal de la 796 de posturi la 618 posturi, deoarece actuala organigramă ”nu mai asigură funcţiile necesare desfăşurării unei activităti parlamentare eficiente.
Bolojan a fost huiduit de angajații Parlamentului, care au amenințat că-l vor da și în judecată.
În replică, președinterle Senatului le-a spus protestatarilor că vor fi dați afară doar cei care au fost angajați fără concurs, ”oameni pe durată nedeterminată”. ”Orice ați spune, nici dumneavoastră nu v-ar convine această chestiune”, le-a explicat el oamenilor nemulțumiți.
Ilie Bolojan: ”Sinecurile politice se vor elimina. (…) Accept orice discuție, dar dacă credeți că veți schimba ceva în felul acesta … nu se va schimba!”
Ce prevede planul de reducere a cheltuielilor Senatului al lui Bolojan
Preşedintele Senatului, Ilie Bolojan, a afirmat că vor fi reduse cheltuielile de funcţionare de la Senat prin reducerea flotei de maşini şi a cotelor de combustibil cu 20%, precizând că în acest mod activitatea instituţiei se poate desfăşura în condiţii civilizate şi cu costuri rezonabile.
El a anunţat introducerea unui sistem electronic de acces în Parlament pentru angajaţi deoarece în prezent nu există un control al prezenţei la locul de muncă.
El a anunţat şi reconfigurarea programului de lucru de la Senat.
În documentul semnat de președintele Senatului, Ilie Bolojan, se arată că măsurile pentru reorganizarea activității Senatului României și reducerea cheltuielilor bugetare trebuie adoptate ”având în vedere contextul bugetar actual care determină limitarea cheltuielilor publice, precum și faptul că actuala structură organizatorică a Senatului a fost aprobată în anul 2013, iar evoluția în timp a organizării interne instituționale a determinat apariția de noi activități, dar și mutarea unor activități în on-line, se impune actualizarea structurilor astfel încât să reducă si să eficientizeze alocarea resurselor financiare bugetare prin reorganizarea structurii organizatorice a Senatului si reducerea anumitor cheltuieli bugetare.”
Procedura de reducere a personalului se va realiza, prin concurs, în funcţie de specificul activităţilor şi a posturilor rămase disponibile, pentru fiecare structură, în urma reorganizării.
O parte din posturile vacante disponibile în prezent, vor fi transformate în posturi de natură contractuală pe perioadă determinată, prevăzute la cabinetele demnitarilor, pe perioada mandatului în structurile de conducere ale Senatului.
Astfel, în final, după definitivarea reorganizării, va rezulta un aparat de lucru cu 618 posturi bugetate și 178 de posturi desființate.
Reducerea cheltuielilor cu salariile se va realiza prin:
– reducerea personalului angajat în serviciile Senatului cu aprox. 24 % din posturile existente ;
– eliminarea indemnizatiei acordată coordonatorilor ( 39 de funcții remunerate la nivel de șef birou) de la comisii comune, comisii permanente ale Senatului, secretariatul Grupului Român al Uniunii Interparlamentare, cabinetele membrilor Biroului permanent precum și de la compartimentelor secretarilor generali adjuncți, prin modificarea Hotărârii Biroului Permanent nr. 26 din 12.09.2023;
Ce salarii au angajații din birourile parlamentare
Potrivit documentelor oficiale publicate pe site-ul Senatului României, limitele salariilor de bază lunare pentru fiecare funcție privind încadrarea personalului din birourile parlamentare, în vigoare din 30 septembrie 2024, sunt următoarele:
– consilier: între 3700 și 8605 lei
– expert: între 3700 și 7574 lei
– consultant: între 3700 lei și 6079 lei
– șef cabinet: între 3700 și 6079 lei
– șef cabinet/referent: între 3700 și 5572 lei
– curier personal (șofer): între 3700 și 5036 lei