Protocol de colaborare între Primăria Capitalei și Agenția Națională pentru Achiziții Publice

Primarul General, Nicuşor Dan, şi preşedintele Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (ANAP), Liviu Bostan, au semnat joi un protocol de colaborare, prin intermediul căruia Primăria Capitalei va primi consultanță tehnică de la experti ai Bancii Mondiale în legătură cu procedurile de achiziţie publică pentru marile proiecte derulate în Capitală.

„Am semnat azi un protocol de colaborare cu Agenția Națională pentru Achiziții Publice, prin care Primăria Capitalei va primi consultanță tehnică pentru mai multe mari proiecte în București. ANAP are un parteneriat cu Banca Mondială pentru îmbunătățirea proceselor de achiziție publică din România, iar municipalitatea bucureșteană va beneficia și ea de expertiza Băncii Mondiale.

Practic, marile achiziții ale primăriei din perioada următoare vor fi ghidate de colaborarea noastră cu specialiștii Băncii Mondiale și ANAP. În acest cadru, funcționarii primăriei din zona de achiziții publice vor participa la formări de specialitate, iar scrierea proiectelor și derularea procedurilor de achiziție vor primi îndrumarea experților de la Banca Mondială și ANAP.

Vom avea în consecință proiecte bine realizate și proceduri de achiziție bine conduse, ceea ce va determina atât reducerea timpilor de lucru pentru birocrație, cât și calitatea superioară a lucrărilor și achizițiilor de bunuri și servicii pe care le va face Primăria Generală”, a spus Nicușor Dan.

La rândul său, preşedintele ANAP, Liviu Bostan, a explicat că instituţia pe care o reprezintă şi specialiştii Băncii Mondiale vor acorda consultanţă pentru cel puţin trei tipuri de proceduri.

Potrivit acestuia, asistenţa se va acorda „pe tot parcursul procedurii, încă de la fazele iniţiale, în elaborarea documentaţiilor şi până la semnarea contractului şi, eventual, managementul de contract. Considerăm că această asistenţă este foarte valoroasă şi va duce la proceduri mai bune, la scurtarea timpilor până la semnarea contractelor, la o stabilire mai exactă atât a nevoilor, dar şi a valorilor estimate pentru diferite achiziţii. Toate acestea vor duce la o eficientizare a procesului de achiziţie publică, însemnând, în final, şi furnizarea unor servicii pentru cetăţenii Municipiului Bucureşti, mai devreme. Faptul că Primăria Municipiului Bucureşti a ales să beneficieze de acest sprijin este un lucru îmbucurător”.

Preşedintele ANAP a precizat că, ulterior, experienţa va fi împărtăşită şi la nivelul altor autorităţi contractante din ţară.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati