Protocol între PMB și Ministerul Transporturilor pentru regenerarea zonei Gării de Nord. Va fi organizat un concurs de soluții

Consilierii municipali au aprobat, vineri, încheierea unui protocol de asociere între Municipiul București, Sectorul 1, Ministerul Transporturilor, Metrorex și CFR SA pentru regenerarea urbană a zonei Gării de Nord, arată Agerpres.

Proiectul, introdus pe ordinea de zi suplimentară, a fost aprobat cu 48 de voturi ‘pentru’ și unul ‘împotrivă’.

Este vizată crearea unui nod intermodal complex – feroviar, metrou, transport public urban, rutier, velo, autogară, parcări publice, realizarea unor zone de agrement și îmbunătățirea conectivității cartierelor limitrofe.

Primarul interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, a anunțat că urmează să fie organizat un concurs internațional de soluții de arhitectură. El a menționat că, în urmă cu o săptămână, a avut o discuție ‘foarte aplicată’ și ‘foarte bună’ referitoare la acest proiect cu ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, și primarul Sectorului 1, George Cristian Tuță.

”Ministerul Transporturilor, prin CFR Infrastructură, s-a apucat să finalizeze documentația pentru reabilitarea Gării – monumentul istoric. În acest proiect considerăm că Municipiul București trebuie să intervină și să amenajeze toată zona adiacentă gării și să interconecteze Gara, care în decurs de trei an va fi finalizată. Ne înhămăm la un proiect foarte curajos: acela de a realiza un concurs de soluții internațional pentru a reconfigura toată acea zonă, pentru a lega cele două bulevarde care astăzi sunt despărțite de triaj”, a explicat el.

Potrivit lui Bujduveanu, în urma concursului de soluții, va fi elaborată o soluție concretă privind realizarea nodului intermodal care să conecteze mai multe mijloace de transport în comun.

”Acel multimodal poate fi un adevărat PPP, conform legislației din România, așa cum nu s-a mai făcut demult în Municipiul București. (…) Va reieși care este soluția cea mai bună. Vorbim totuși de un proiect foarte important, pe care nu de mult timp un primar de la Sectorul 1 a reușit să îl blocheze. Așa că ar trebui să ne bucurăm că acest proiect merge mai departe. Gara de Nord, poarta de intrare a tuturor celor care vin în București și în România, trebuie să arate într-o formă decentă, dacă nu chiar impecabil”, a spus el.

Conform hotărârii, teritoriul vizat de proiect include proprietăți aparținând domeniului privat al statului, domeniului public al Municipiului București, dar și proprietăți private.

Direcția Generală de Investiții și Direcția Generală de Urbanism, în colaborarea cu Ordinul Arhitecților din România, vor iniția un concurs internațional de soluții de arhitectură, urmat de inițierea unui plan urbanistic zonal și a unui studiu de fezabilitate.

Proiectul vizează:

– modernizarea și resistematizarea pieței Gării de Nord, reamenajarea peisagistică a parcului Gării de Nord;

– construirea unui nod intermodal complex, prin conectarea gării, a stațiilor de metrou și a stațiilor de transport public cu o nouă autogară și o nouă parcare publică subterană;

– îmbunătățirea conectivității cartierelor adiacente, creșterea calității spațiului public urban și realizarea unor zone de agrement în perimetrul situat între clădirea Gării de Nord, Pasajul Basarab, Calea Griviței și Bulevardul Dinicu Golescu.

Proiectul jurnalistic newsbucuresti.ro este un proiect susținut de AGI
- o asociație neguvernamentală, apolitică și non-profit.
Depinde și de tine să susții o presă independentă.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati