Primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, a anunțat vineri, 7 mai, că a pus în dezbatere publică un proiect de hotărâre în privința unui nou regulament pentru locurile de parcare.
Mihaiu a anunțat că, potrivit inițiativei, administrarea locurilor de parcare se va baza pe trei piloni: vor primi loc de parcare proprietarii care au mașinile înmatriculate în Sectorul 2, va exista o baza de date ce se va actualiza constant, dar și un soft care va prelua automat cererile oamenilor.
”Când spui „administrarea locurilor de parcare” în Sectorul 2, cetățenii spun: lipsă de transparență, suspiciuni și „șmecherașii” specializați în subînchiriat locuri de parcare.
Sectorul 2 are nevoie de „democratizarea” gestiunii și administrării locurilor de parcare, ce se bazează pe 3 piloni, pe care îi construim deja:
1. Vechiul Regulament are exprimări ambigue și interpretabile. Am făcut un Regulament nou, pe care tocmai l-am pus în dezbatere publică. Cu această ocazie, vă invit să vă exprimați opiniile și sugestiile și să participați la dialogurile pe care le vom organiza.
În noul Regulament, am inclus modificări substanțiale:
a. Obligativitatea ca autoturismul să fie înmatriculat în Sectorul
b. Posibilitatea ca cetățenii să depună cereri online pe site-ul Adp.
c. La fiecare trimestru, Adp publică online actualizarea locurilor disponibile per fiecare zonă. Așa sunteți corect informați și nici nu ratați ocazia de a depune o cerere la timp.
2. O bază de date ce se actualizează constant.
Transparența învinge suspiciunea. Transparența vă ajută să vă orientați mai bine. Actualizarea bazei de date e un proces demarat înainte să-mi preiau mandatul, dar acum accelerăm ritmul. 60% din baza de date este la zi. Sunt multe indicii că unii fentează sistemul – fie au mai multe locuri de parcare, fie nu mai locuiesc la adresă și au subînchiriat locul lor. Luăm fiecare loc de parcare în parte, verificăm că cerințele sunt respectate, iar acolo unde descoperim nereguli reziliem contractul. Vă reamintesc că vă puteți reînnoi contractele fără a mai veni la ghișeu. Puteți să completați formularul și să trimiteți documentele direct pe site-ul ADP și vă încurajez să faceți asta.
3. Un soft care să preia automat cererile oamenilor.
Simplificarea procesului învinge birocrația. Cum bugetul local a fost votat recent, putem demara și acest proiect. Vrem ca acest soft să fie funcțional la vară”, a scris edilul pe pagina de Facebook.