Primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, a subliniat miercuri, la o dezbatere, că sunt exemple fericite de digitalizare în unele oraşe, dar că acestea sunt izolate, „insule de date”, şi nu sunt promovate de autorităţile centrale.
„Avem nevoie în primul rând de replicarea acelor exemple de bune practici din alte oraşe, care au funcţionat şi care pot fi duse şi multiplicate în autorităţile locale din ţară (…) Avem mare, mare nevoie de standardizare în termeni de gestiune – cum trebuie să arate – nu ştiu – gestiunea deşeurilor din punct vedere al unui oraş inteligent.
În acest moment, fiecare face cum îl taie capul şi nu avem niciun fel de îndrumare sau standardizare din partea autorităţilor centrale”, a declarat Radu Mihaiu, miercuri, la conferinţa „From City to Smart City”, potrivit pressonline.ro.
În opinia sa, digitalizarea în România a ţinut de „insule de date”.
„Fiecare şi-a făcut la el în curte propria digitalizare, un sistem propriu de încasare de impozite, de programări online, de monitorizare a calităţii aerului, de monitorizare a deşeurilor. Toate datele astea sunt în sisteme proprii, care sunt foarte greu de priceput odată ce te muţi dintr-un loc în altul şi ce cred eu şi ne poate ajuta aici foarte mult legiuitorul (…) Ne poate ajuta cu aceste standardizări, pentru că noi nu avem standardizări.
Avem poate exemple fericite de digitalizare în alte oraşe, dar ele nu sunt promovate mai departe de către autorităţile centrale, în aşa fel încât să poată fi refolosite de către autorităţi locale şi aici am aprecia foarte mult un ajutor din partea Agenţiei pentru Dezvoltarea României, dacă ar putea fi un intermediar pentru astfel de iniţiative care se dovedesc bune în alte oraşe şi pot fi refolosite”, a spus Radu Mihaiu.
El a insistat asupra importanţei abordării integrate a serviciilor autorităţilor adresate cetăţenilor.
„În Sectorul 2, de exemplu, stăteam de vorbă cu arhitecta-şefă, care-mi spunea că noi putem emite certificate de urbanism online, dar după aceea le emitem degeaba că, dacă ajung la Ministerul Culturii, ele trebuie să fie semnate olograf (…) Avem nevoie de o abordare integrată a serviciilor adresate cetăţenilor, că degeaba ne lăudăm noi: ‘Facem 15 tipuri de documente, le putem emite şi online’ (…), dacă după aceea, din alte constrângeri, care nu ţin de primăria de sector sau de oraş (…), documentele tot trebuie ridicate în formă olografă”, a afirmat primarul Sectorului 2.
În ceea ce priveşte infrastructura, el şi-a exprimat convingerea că tehnologia 5G va ajuta foarte mult. „Sperăm să scăpăm de multe dintre fire şi sperăm să putem face mult mai multe lucruri care acum necesitau cabluri, fire”, a mai declarat Radu Mihaiu.
Sectorul 2, senzori pentru monitorizarea calităţii aerului
Pentru Sectorul 2, el a menţionat că va implementa o serie de senzori pentru monitorizarea calităţii aerului.
„Datele pe care le avem despre poluarea din Bucureşti sunt din 2014, lucrurile s-au schimbat foarte mult între timp. Am mai promis, de asemenea, că voi avea un sistem inteligent de gestionare a deşeurilor şi mult mai transparent pentru populaţie.
Există în caietul de sarcini al operatorului de salubritate obligaţia de a avea aceşti senzori şi monitorizare inteligentă a traficului maşinilor care ridică gunoiul şi a monitorizării cantităţilor de deşeuri şi urmează cu siguranţă să implementăm mai departe în noul caiet de sarcini care trebuie făcut pentru utilizator un sistem inteligent de gestiune a deşeurilor”, a adăugat primarul Sectorului 2.