Radu Mihaiu, primarul ales din Sectorul 2: Vreau să reduc dependenţa de maşină, asta va readuce oraşul oamenilor

Primarul ales al Sectorului 2, Radu Mihaiu, a vorbit despre modul în care doreşte să încurajeze colectarea selectivă a deşeurilor, diminuarea costurilor cu salubrizarea, transportul alternativ şi creşterea suprafeţei de spaţii verzi în sector.

Printre priorităţile sale se numără realizarea unui audit în primărie, salubritatea, suplimentarea serviciilor de curăţenie şi a serviciilor medicale din şcoli, scrie pressonline.ro.

De asemenea, el îşi doreşte anularea Planului Urbanistic Zonal Coordonator al Sectorului 2 – o măsură pe care mizează după constituirea noului Consiliu General al Capitalei.

Una dintre propunerile sale este realizarea unei „linii verzi pentru biciclete”, cu o lungime de 3,5 kilometri, între Obor şi intersecţia dintre Calea Floreasca şi Şoseaua Fabrica de Glucoză. Tot pentru încurajarea transportului alternativ ar urma să fie realizate parcări securizate pentru biciclete în zonele rezidenţiale, care să poată fi folosite pe bază de card.

”Aceasta va fi una dintre soluţiile care va încuraja transportul alternativ. Aceasta este important, deoarece una dintre priorităţile mele – şi o să vorbesc des despre asta – este reducerea dependenţei de maşină. În acest moment, foarte mulţi oameni sunt dependenţi de maşini, de a merge cu maşina la muncă, la grădiniţă, la şcoală. Vreau să reduc dependenţa de maşină, deoarece asta va readuce oraşul oamenilor. Acum suntem invadaţi de maşini.

În anul 2018, erau 1,4 milioane de maşini la 1,8 milioane de locuitori. Un număr imens de maşini. Şi este clar că spaţiul nu are cum să crească. Vor veni din ce în ce mai multe maşini dacă nu facem nimic şi ne vor sufoca. Trebuie să reducem dependenţa de maşină, să facem în aşa fel încât oamenilor să le fie uşor să nu deţină o maşină. Pentru unii, maşina este absolut indispensabilă. Familiile cu copii cu siguranţă au nevoie de maşină. Nu putem spune că renunţăm cu totul la maşină. Dar va trebui să nu mai avem câte două-trei maşini, iar pentru asta trebuie să avem şi opţiuni de transport care să fie viabile: transportul în comun – dar acesta ţine în mare parte de Primăria Capitalei – şi transportul alternativ – care poate să ţină şi de primăria de sector”, a declarat Mihaiu pentru Agerpres.

În ceea ce priveşte park and ride Pipera, Mihaiu arată că acesta trebuie să fie un nod intermodal, care să includă o gară pentru transport feroviar urban, dar şi o legătură cu metroul.

Alte măsuri vizează amenajarea malurilor salbei de lacuri, care să devină locuri de petrecere a timpului liber, plantarea a 100.000 de arbori pe raza sectorului, implementarea proiectul „Nicio stradă fără boltă verde”, prin realizarea aliniamentelor de copaci.

Primarul ales face referire şi la un alt obiectiv al său – implementarea Programului Şcoală după şcoală, până la ora 18.00, în peste jumătate din instituţiile de învăţământ.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati