Raiffeisen Bank a venit cu precizari dupa ce Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a anuntat ca i-a aplicat o amenda de 100.000 lei pentru practici incorecte.
„In legatura cu articolul publicat de dvs privind recenta decizie a ANPC in relatie cu Raiffeisen Bank, va transmitem pozitia oficiala a bancii. Am aprecia includerea acestei opinii in articolul publicat.
Ordinul ANPC a fost implementat inca din 2014, respectiv banca nu mai foloseste modalitatea de restructurare a creditelor mentionata in respectivul act administrativ. In plus, banca a inceput sa analizeze in mod proactiv impactul asupra clientilor, atat pozitiv, cat si negativ, astfel incat pentru clientii care ar fi putut fi impactati negativ sa calculam si restituim sumele.
Calculul este unul relativ complex, iar banca s-a preocupat sa gaseasca solutii de automatizare a procesului, intre timp procesarea desfasurandu-se manual. Bineinteles ANPC a fost informata privind desfasurarea acestui proces. In context, consideram ca noul Ordin al Presedintelui ANPC nu este o masura necesara, pentru ca vizeaza o practica ce in prezent nu mai exista si, totodata, se refera la masuri pe care banca le implementeaza deja.
De asemenea, banca a actionat prudential si a provizionat aceste sume in exercitiul financiar anterior. In acelasi timp, vom analiza in detaliu continutul procesului verbal si respectiv al ordinului si vom contesta in instanta acele prevederi care exced, in opinia noastra, cadrul legal aplicabil”, spune Raiffeisen Bank.