Moment mult aşteptat de şoferii care circulă zilnic pe centura de sud a Capitalei. Pasajul Olteniţei a fost deschis traficului. Dar sub el, lucrările continuă, aşa că sunt impuse noi restricţii în următoarele săptămâni. Entuziasmaţi de marea inaugurare, mulţi au venit de dimineaţă şi s-au aşezat la rând ca să urce primii pe pasaj, potrivit observatornews.ro.
Rudi şi soţia sa, Dana, au venit cu o oră înainte de deschiderea pasajului, ca să fie siguri că vor fi printre primii care se bucură de minunea pe care au aşteptat-o ani de zile. „E o zi memorabilă pentru comuna Frumuşani, pentru traversarea liniei de centură. Vrem să fim primii motociclişti care participă la un eveniment important”, spune Rudi. „Ne-am băut cafeaua şi am venit şi noi aici, la inaugurare”, spune Dana. „De 16 sau 14 ani a fost acolo un marcaj care spunea că în doi ani de zile o să fie pasajul gata. Am aşteptat 14 ani, a venit momentul!”, mai spune Rudi.
Chiar dacă reuşesc să se strecoare mai repede în trafic decât ceilalţi, ambuteiajele din sudul Capitalei le-au dat mari bătăi de cap şi motocicliştilor. Dana a ţinut să imortalizeze momentul printr-un selfie. Nici cei de la Drumuri n-au ratat ocazia de a se fotografia la inaugurare. La 10 fix şoferii au avut undă verde să circule pe pasaj. După nouă luni de întârziere şi mai mulţi ani de aşteptare Olteniţei este dat, în sfârşit, în folosinţă.
Pasajul Olteniţei, aflat lângă Popeşti-Leordeni, este cel mai mare de pe centura Capitalei şi face legătura dintre Bucureşti şi DN4. Rampele, inclusiv pasajul, măsoară 2,3 kilometri. Odată cu acesta drumul a fost lărgit la patru benzi pe o distanţă de 5 kilometri. În zonă rămân, însă, câteva restricţii de circulaţie. În următoarele săptămâni lucrările continuă la nivelul centurii unde se toarnă stratul de uzură, se montează parapetele şi se trasează marcajele. Timp în care traficul este redirecţionat pe pasaj.
„Vom avea şi cele patru benzi, cei aproape patru kilometri aferenţi acestui pasaj, iar când dăm luna viitoare în trafic pasajul Berceni- restul de până la şase kilometri se termină cu pasajul Berceni”, a declarat Ionel Scrioşteanu, secretat de stat în Ministerul Transporturilor.
Deşi valoarea iniţială a contractului a fost de 170 de milioane de lei, cheltuielile totale au ajuns la 270 de milioane de lei. Şi întârzierile au curs în lanţ.
„În primă fază constructorul a cerut o extensie a timpului până în luna iulie. CNAIR a acceptat o extensie până în luna ianuarie, iar pentru diferenţa de câteva luni există un litigiu în instanţă„, a declarat Ionel Scrioşteanu.