Record de vizitatori la cea de-a 11-a ediţie Romanian Design Week

Romanian Design Week, festival multidisciplinar dedicat industriilor creative locale, a înregistrat, între 12 şi 28 mai, peste 85.000 de vizitatori la expoziţia din Piaţa Amzei şi la cele peste 100 de evenimente-conexe.

RDW Exhibition, expoziţia centrală din Piaţa Amzei, a prezentat publicului larg 162 de lucrări de design şi arhitectură, care au fost admirate de peste 40.000 de persoane, în clădirea din centrul Bucureştiului astfel reintegrată în circuitul urban. Designul RDW Exhibition a fost semnat de Attila Kim Architects.

Expoziţia a atras un număr record de public cu ocazia Nopţii Muzeelor, când aproximativ 3.500 de vizitatori au ajuns în spaţiul din Piaţa Amzei pentru a vedea RDW Exhibition, deschisă în program prelungit, până la miezul nopţii.

Printre atracţiile festivalului: o instalaţie ce a oferit o experienţă multi-senzorială şi programul de petreceri al RDW

Printre atracţiile principale care au adus un vârf de vizitatori în Piaţa Amzei pe parcursul festivalului s-a numărat şi instalaţia interactivă „Echoes of Presence”, dezvoltată de Alina Rizescu, Bogdan Ştefănescu, Alin Tatu şi Denis Flueraru şi realizată cu sprijinul IQOS, ce a oferit publicului o experienţă multi-senzorială spectaculoasă.

De asemenea, programul RDW Social, care a oferit petreceri şi contexte de relaxare şi socializare participanţilor, s-a bucurat de o audienţă importantă. Petrecerile semnate UniCredit Bank (20 mai) şi IQOS (27 mai) au atras un public numeros, de peste 3.000 de persoane, care s-au bucurat de muzica Norzeatic şi Quintă Spartă, respectiv HipHop La Feminin, MC Yallah şi Debmaster.

Celelalte formate ale festivalului au întregit experienţa din Piaţa Amzei. În premieră pentru RDW, publicul a admirat şi expoziţia Young Design powered by Diploma, care a reunit noua generaţie de artişti, arhitecţi şi designeri români într-o expoziţie multidisciplinară dedicată. Iar în cadrul Creative Corner, vizitatorii s-au bucurat de expoziţia Circular Catalysts, rezultatul colaborării între designeri, artişti şi meşteşugari din România şi Marea Britanie, realizată de British Council România, în parteneriat cu Institutul Cultural Român. Amenajarea spaţiului pietonal, dar şi a Young Design powered by Diploma, RDW Market şi Creative Corner a fost realizată de BAZA. Deschidem Oraşul.

Galeria de design din Piaţa Amzei, RDW Market, a atras pasionaţi şi cumpărători de design românesc. Printre obiectele cele mai căutate de aceştia s-au numărat: bijuteriile de autor, produsele de papetărie, cărţile de arhitectură, printurile de artă de la graficieni şi ilustratori români, respectiv obiectele de ceramică realizate local.

„Suntem încântaţi de cât de bine s-au conturat şi au fost primite formatele Romanian Design Week de anul acesta, dacă ne uităm la cifrele-record pe care ne bucurăm că le-am atins pentru fiecare dintre ele. Vom continua să investim în dezvoltarea lor, în prezentarea celor mai relevante lucrări de design şi arhitectură, dar şi în extinderea festivalului prin evenimente-conexe care să pună pe harta Bucureştiului cartiere creative din ce în ce mai numeroase şi care ne arată un univers urban viu, extrem de talentat şi efervescent”, a declarat Raluca Mirel, Project Director Romanian Design Week.

45.000 de bucureşteni au vizitat cartierele creative ale Bucureştiului cu ocazia a peste 100 de evenimente-conexe

Anul acesta, formatul RDW Design GO! a inclus peste 100 de evenimente-satelit din care publicul larg a putut alege. De la expoziţii la workshop-uri, ateliere, open doors, dezbateri sau manifestări de tip bazar, peste 45.000 de bucureşteni au putut explora manifestările cultural-creative şi iniţiativele diverse din 4 design districts ale Capitalei: Dorobanţi-Floreasca, Ioanid-Icoanei, Cotroceni, respectiv Cartierul Creativ (zona din jurul Cişmigiului).

Romanian Design Week: pregătiri pentru ediţia din 2024

Romanian Design Week pregăteşte deja următoarea ediţie, care va avea loc în mai 2024. La fel ca în cazul ediţiei din acest an, lucrările prezentate în expoziţia centrală a festivalului vor fi selectate în urma unui call de proiecte, care va fi anunţat începând cu luna septembrie a acestui an.

Pe lângă posibilitatea de prezentare în cadrul expoziţiei RDW, cele mai bune proiecte vor fi selectate pentru a fi promovate în galeria online de bune practici, de pe website-ul festivalului, într-un demers de recunoaştere a reperelor şi evoluţiei semnificative a industriilor creative locale.

„Ne dorim în continuare ca, prin coagularea tuturor forţelor din jurul unui festival atât de amplu cum a devenit Romanian Design Week, să contribuim la dezvoltarea unor parteneriate – între sectorul public, privat, societate civilă şi antreprenori – care să ducă la schimbarea în bine a Capitalei, la creşterea ataşamentului oamenilor faţă de oraş şi, în cele din urmă, la o calitate mai bună a vieţii fiecăruia dintre noi. Aceasta este miza noastră şi ceea ce ne propunem cu fiecare ediţie RDW, în cele din urmă”, a explicat Andrei Gavrilă Borţun, CEO The Institute.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati