Regiunea București – Ilfov ar putea avea 10 drumuri radiale, cu piste de biciclete și stații electrice, până în 2026

Vineri, 5 noiembrie, la sediul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii se semnează protocolul privind colaborarea instituțională dintre Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI), Județul Ilfov-Consiliul Județean și Municipiul București în vederea realizării și implementării – Drumurilor radiale care ajută la creșterea atractivității investiției autostrăzii A0 – Inel București. Valoarea proiectului ce urmează a fi finanțat din fonduri europene se ridică la 591 milioane de euro, fără TVA.

Proiectul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii privind cele 10 drumuri radiale, prezentat de secretarul de stat Irinel Ionel Scrioșteanu, prevede următoarele:

  • 10 Drumuri radiale
  • 31 Noduri rutiere
  • 2 Noduri rutiere noi pe autostrada A0 + o extensie de drum național
  • 96 Km lungime de drumuri noi rapide
  • 23 Localități deservite
  • 6 Sectoare ale Capitalei deservite direct și indirect
  • 96 Km de trotuare și piste de biciclete în lungul tuturor drumurilor radiale
  • 5 Linii de tramvai urban prelungite spre aria metropolitană
  • 120 Puncte de încărcare autovehicule electrice (24 de stații cu câte 5 posturi și 3 prize)
  • 591 milioane de euro fără TVA reprezintă costul estimat al proiectului (Fonduri Europene Nerambursabile din
    cadrul Programul Operațional Transport 2021 – 2027 și cofinanțare de la Bugetul de Stat)
  • 2026 Anul de operaționalizare a proiectului de drumuri radiale

10 Drumuri radiale – Care sunt acestea

Vor fi 96 de km de trotuare și de piste de biciclete în lungul tuturor drumurilor radiale și 120 de puncte de încărcare a autovehiculelor electrice.
𝗗𝗥𝟭 – 𝗩𝗲𝘀𝘁 𝗘𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀, are o lungime de 8,98 km și realizează legătura între Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Timișoara, având un cost estimat de 75 milioane de euro cu TVA
𝗗𝗥𝟮 – 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗔𝟭, are o lungime de 12 km și scopul proiectului este de extindere la trei benzi pe sens între km 10 și km 23 a Autostrăzii A1. Costul estimat este de 42,9 milioane de euro cu TVA
𝗗𝗥𝟯 – 𝗚𝗶𝘂𝗹𝗲𝘀𝘁𝗶 𝗘𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀, drum radial care are o lungime de 10,37 km, conectează Săbăreni la Autostrada A0, se prelungește până la DNCB apoi realizează legătura cu Calea Giulești. Costul estimat este de 72,6 milioane de euro cu TVA
𝗗𝗥𝟰 – 𝗡𝗼𝗿𝗱 𝗘𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀, cu o lungime de 12,59 km realizează conexiunea localității Corbeanca la Autostrada A0, apoi se prelungește spre DNCB și Bulevardul Poligrafiei. Costul total estimat este de 102,3 milioane de euro cu TVA
𝗗𝗥𝟱 – 𝗣𝗶𝗽𝗲𝗿𝗮 𝗘𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀, are o lungime de 8,7 km și realizează legătura între Autostrada A0 și localitățile Otopeni – Tunari – DNCB – Penetrație Aleea Teișani. Costul total estimat este de 77,6 milioane de euro cu TVA
𝗗𝗥𝟲 – 𝗔𝗳𝘂𝗺𝗮𝘁𝗶 𝗘𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀, drumul radial ce realizează conexiunea Autostrăzii A0 cu DN2, devenind o variantă de ocolire a localității Afumați. Are o lungime de 4,39 km și un cost total de 34,1 milioane de euro cu TVA
𝗗𝗥𝟳 – 𝗘𝘀𝘁 𝗘𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀 are o lungime totală de 6,1 km, conectează Moara Domnească la Autostrada A0 și realizează legătura Municipiului București la A0 prin Dobroești – Pantelimon – DNCB – A0. Costul estimat este de 58,3 milioane de euro cu TVA
𝗗𝗥𝟴 – 𝗦𝗽𝗹𝗮𝗶 𝗘𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀 cu o lungime de 5,49 km conectează Autostrada A0 cu Municipiul București prin legătura la DNCB și Splaiul Unirii, dar și conexiunea cu zona metropolitană prin nodul Cernica. Costul total estimat este de 36,5 milioane de euro cu TVA
𝗗𝗥𝟵 – 𝗦𝘂𝗱 𝗘𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀, are o lungime de 13,86 km și realizează conexiunea Vidra – Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Metalurgiei / Gara Progresu. Costul estimat este de 96,4 milioane de euro cu TVA
𝗗𝗥𝟭𝟬 – 𝗠𝗮𝗴𝘂𝗿𝗲𝗹𝗲 𝗘𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀, realizează legătura Autostrăzii A0 la DNCB – Parc Industrial Măgurele – Prelungirea Ferentari. Are o lungime de 9,62 km și un cost total estimat de 76,6 milioane de euro cu TVA.

Protocolul semnat vineri prevede colaborarea instituțională dintre Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Județul Ilfov-Consiliul Județean și Municipiului București în vederea realizării și implementării – Drumurilor radiale care ajută la creșterea atractivității investiției
autostrăzii A0 – Inel București.

Prezentul protocol reglementează modul de colaborare interinstituțională între MTI, CJ IF și MB pentru realizarea și implementarea proiectul integrat Orbital București și Drumurile radiale conexe.

Părțile vor colabora în vederea obținerii tuturor avizelor, autorizațiilor și altor documente legale necesare pentru implementarea proiectului, cu respectarea principiilor și prevederilor Legii 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică.

În procesul de detaliere și stabilire a soluțiilor tehnice pentru realizarea Proiectului Părțile vor urmări cu cea mai mare atenție să asigure protecția mediului și evitarea distrugerii spațiilor verzi.

În procesul de detaliere și stabilire a soluțiilor tehnice pentru realizarea proiectului, părțile sunt obligate să prevadă spațiu dedicat pentru transportul în comun și pentru piste de biciclete, conform prevederilor tehnice și legale în vigoare.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati