București, Sectorul 2, Această barieră e din 1903. De 118 ani, e ridicată de 38 de ori pe zi. Nu e nicio mașină între bariere, așa că se dă semnal de trecere locomotivei.
Avem 5.025 de treceri la nivel cu calea ferată. Doar 252 (5%) au bariere automate. 436 de treceri (9%) au bariere mecanice. 888 de treceri (18%) au semnale acustice și luminoase
Bărbat: Trebuie mare atenție la calea ferată! Deși, de obicei, au și însoțitor la unele trenuri.
Târgu Cărbunești, jud. Gorj: 3.449 de treceri la nivel nu au bariere, 68% din treceri au doar indicator rutier.
Șofer: Trecerea la nivel cu calea ferată este foarte riscantă. Mai ales că nu e nici vizibilitate în partea asta, ce se vede aici? 50 de metri dacă ai vizibilitate.
În ultimii 5 ani au avut loc 131 de accidente. 104 persoane au murit, 97 de persoane au fost rănite grav, iar 49 rănite ușor.
Bogdan Ghebaur, purtător de cuvânt IGPR: Crucea Sfântului Andrei reprezintă un indicator rutier care trebuie respectat de către toți participanții la trafic. De aceea, în momentul în care traversează o trecere la nivel cu calea ferată, aceștia au obligația de a se asigura din ambele sensuri ale circulației trenului.
Reprezentanții CFR spun că 300 de treceri la nivel cu calea ferată sunt în plan să fie modernizate.