România, codașă la automatizarea trecerilor la nivel cu calea ferată. În București există o barieră manuală din 1903

Pe ultimul loc în Uniunea Europeană la siguranță rutieră, România a rămas în secolul trecut la capitolul automatizării trecerilor la nivel cu calea ferată. La nivel național, doar 5% au bariere automate. 18% au semnale acustice și luminoase, iar 9% – bariere mecanice, scrie digi24.ro.

În București încă funcționează o astfel de barieră manuală instalată în, atenție, 1903. Mai grav e că 7 din 10 treceri au doar indicatoare rutiere.

București, Sectorul 2, Această barieră e din 1903. De 118 ani, e ridicată de 38 de ori pe zi. Nu e nicio mașină între bariere, așa că se dă semnal de trecere locomotivei.

Avem 5.025 de treceri la nivel cu calea ferată. Doar 252 (5%) au bariere automate. 436 de treceri (9%) au bariere mecanice. 888 de treceri (18%) au semnale acustice și luminoase

Bărbat: Trebuie mare atenție la calea ferată! Deși, de obicei, au și însoțitor la unele trenuri.

Târgu Cărbunești, jud. Gorj: 3.449 de treceri la nivel nu au bariere, 68% din treceri au doar indicator rutier.

Șofer: Trecerea la nivel cu calea ferată este foarte riscantă. Mai ales că nu e nici vizibilitate în partea asta, ce se vede aici? 50 de metri dacă ai vizibilitate.

În ultimii 5 ani au avut loc 131 de accidente. 104 persoane au murit, 97 de persoane au fost rănite grav, iar 49 rănite ușor.

Bogdan Ghebaur, purtător de cuvânt IGPR: Crucea Sfântului Andrei reprezintă un indicator rutier care trebuie respectat de către toți participanții la trafic. De aceea, în momentul în care traversează o trecere la nivel cu calea ferată, aceștia au obligația de a se asigura din ambele sensuri ale circulației trenului.

Reprezentanții CFR spun că 300 de treceri la nivel cu calea ferată sunt în plan să fie modernizate.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati