România, codașă la automatizarea trecerilor la nivel cu calea ferată. În București există o barieră manuală din 1903

0
338
sursa foto: captura digi24

Pe ultimul loc în Uniunea Europeană la siguranță rutieră, România a rămas în secolul trecut la capitolul automatizării trecerilor la nivel cu calea ferată. La nivel național, doar 5% au bariere automate. 18% au semnale acustice și luminoase, iar 9% – bariere mecanice, scrie digi24.ro.

În București încă funcționează o astfel de barieră manuală instalată în, atenție, 1903. Mai grav e că 7 din 10 treceri au doar indicatoare rutiere.

București, Sectorul 2, Această barieră e din 1903. De 118 ani, e ridicată de 38 de ori pe zi. Nu e nicio mașină între bariere, așa că se dă semnal de trecere locomotivei.

Avem 5.025 de treceri la nivel cu calea ferată. Doar 252 (5%) au bariere automate. 436 de treceri (9%) au bariere mecanice. 888 de treceri (18%) au semnale acustice și luminoase

Bărbat: Trebuie mare atenție la calea ferată! Deși, de obicei, au și însoțitor la unele trenuri.

Târgu Cărbunești, jud. Gorj: 3.449 de treceri la nivel nu au bariere, 68% din treceri au doar indicator rutier.

Șofer: Trecerea la nivel cu calea ferată este foarte riscantă. Mai ales că nu e nici vizibilitate în partea asta, ce se vede aici? 50 de metri dacă ai vizibilitate.

În ultimii 5 ani au avut loc 131 de accidente. 104 persoane au murit, 97 de persoane au fost rănite grav, iar 49 rănite ușor.

Bogdan Ghebaur, purtător de cuvânt IGPR: Crucea Sfântului Andrei reprezintă un indicator rutier care trebuie respectat de către toți participanții la trafic. De aceea, în momentul în care traversează o trecere la nivel cu calea ferată, aceștia au obligația de a se asigura din ambele sensuri ale circulației trenului.

Reprezentanții CFR spun că 300 de treceri la nivel cu calea ferată sunt în plan să fie modernizate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.