România participă, începând cu 24 aprilie, pentru prima oară, la Târgul de Turism din Kazahstan, fiind prezentate destinaţii precum Constanţa – Mamaia, Eforie, Borşa – Maramureş, a anunţat secretarul general al Federaţiei Patronatelor din Industria Ospitalităţii din România (FPIOR), Corina Martin.
Potrivit reprezentantei FPIOR, care este şi consulul onorific al Republicii Kazahstan în România, KITF – Târgul de turism din Almaty, Kazahstan, ajuns la a XXII-a ediţie, reuneşte expozanţi din multe ţări, între care Italia, Croaţia, Emiratele Arabe Unite, Maldive, Thailanda, cu o listă impresionantă de hoteluri şi staţiuni care doresc să se promoveze.
„Am propus să începem să ne promovăm pe o piaţă extrem de importantă de turişti, neabordată de România până acum şi mulţumesc ministrului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, domnului Radu Oprea, precum şi colegilor din Consiliul Consultativ al Turismului, care au înţeles oportunitatea şi importanţa prezentării destinaţiilor româneşti pe piaţa turiştilor kazahi, la ei acasă, prin participarea României, în premieră, la acest târg. (…) Consider că este momentul să abordăm o piaţă de nişă şi de reală oportunitate – pentru a atrage turişti şi vizitatori kazahi în destinaţiile de vacanţă şi în oraşele din Romania. Oamenii de afaceri sunt, şi ei, la rândul lor, turişti – dar kazahii nu ştiu nimic despre România şi despre ce ne face pe noi unici în lume, ca ţară”, a declarat Corina Martin, printr-un comunicat de presă transmis miercuri.
Conform aceleiaşi sure, cea mai mare investiţie străină din România are câteva sute de angajaţi kazahi în rafinăriile de la Petromidia – Năvodari şi Vega – Ploieşti. Aceştia sunt vizitaţi anual de rude, familii, prieteni, care povestesc apoi despre natura, peisajele, tradiţiile şi atracţiile turistice unice ale României – între care Castelul lui Dracula de la Bran, Castelul Peleş din Sinaia, Transfăgărăşanul, Transilvania, Delta Dunării şi Dobrogea multietnică şi bogată în zona de litoral cu staţiuni diversificate şi cu terapii Ana Aslan.
În prezent, Portul Constanţa a devenit un centru nodal de interes major în circulaţia mărfurilor între bazinul Caucaz şi Europa de Vest, ceea ce a generat creşterea consistentă a volumului deplasărilor de afaceri între Kazahstan şi România, iar oficialii şi oamenii de afaceri kazahi descoperă cu uimire România, o ţară care nu s-a promovat niciodată până acum în Kazahstan.
„În Standul României sunt prezente destinaţiile Constanţa – Mamaia, Eforie, dar şi Borşa, din Maramureş. Două hoteluri reputate din zona balneară şi două agenţii turoperatoare sunt, de asemenea, prezente la întâlnire cu piaţa kazahă. Federaţia Patronatelor din Industria Ospitalităţii din România şi RESTO Constanţa sunt, de asemenea, aici, pentru a susţine destinaţiile româneşti pe care le reprezintă şi promovează, în aceste zile, la târg”, se mai arată în comunicat.