Câteva poze în dreptunghiuri A4, fixate pe o perdea neagră – așa arată într-o fotografie devenită virală în mediul online standul de “promovare” a României la Târgul Internațional de Turism “The Travel & Adventure Show” din New York.
O fotografie postata de Consulatul României la New York face furori în mediul online. Șase persoane în fața unei perdele negre au promovat România la unul dintre cele mai mari târguri de turism: cel de la New York.
Inițial, fotografia cu perdeau neagră care ”promova” România a fost postată pe pagina de Facebook a Consulatului României, însă a fost ștearsă, din cauza reacțiilor negative ale utilizatorilor.
“Bătaie de joc” și “o mizerie” sunt doar câteva dintre calificativele folosite în mediul online de românii revoltați de formula găsită pentru “promovarea” țării în Statele Unite.
Un mesaj dur a fost lansat de Răzvan Pascu, consultant în marketing turistic, care a catalogat această prezență ca fiind “o mizerie”.
“OK, accept că poate nu au fost fonduri (din nou) pentru o participare onorabilă a României la un târg internațional de turism din SUA.
Dar eu personal, dacă nu aș putea să aduc fonduri pentru așa ceva, mi-aș da demisia. Dacă nu aș putea să schimb nimic, aș pleca. Iar decât să semnez un deviz pentru o astfel de participare a țării mele la un târg de turism internațional, mai bine mi-aș tăia mâna”, a scris Pascu, într-un mesaj pe pagina sa de Faebook.
Ministerul Turismului: Amenajarea standard, specifică manifestării expoziționale din New York de 20 de ani
Participarea României la acest târg a costat aproape 8000 de dolari, conform unui “drept la replică” transmis sub forma unui comunicat de presă de Ministerul Turismului. Oficialii români susțin că s-a folosit “amenajarea standard, specifică manifestării expoziționale din New York de 20 de ani”.
“Participarea la târgul de turism de la New York, cu pachet de bază, a fost inclusă în lista manifestărilor expoziționale internaționale pentru anul curent. Documentul a fost întocmit și agreat în cadrul consultărilor desfășurate la sediul instituției cu reprezentanții asociațiilor, federațiilor și patronatelor de profil, iar ulterior aprobat prin ordinul ministrului antreprenoriatului și turismului nr. 80/27.01.2022. Amenajarea standard, oferită de organizatorul Travel and Adventure Show țării noastre și tuturor celorlalți expozanți care au optat pentru această ofertă, constă în decor format din pânză de culoare neagră, amplasată pe pereții despărțitori și pe mese, și afișaj de țară, fiind specifică manifestării expoziționale din New York de mai bine de 20 de ani. Respectiv, acest tip de amenajare a fost întâlnită și la edițiile anterioare, iar ministerul a plătit anul acesta suma de 7.990 dolari. Din 200 de expozanți, peste 90% au optat pentru organizarea standului în formatul precizat anterior, pus la dispoziție de organizator”, a transmis ministerul.
Pentru 2022, s-a agreat cu reprezentanții din industrie ca toate participările la târgurile internaționale să fie cu standuri existente în oferta organizatorului.
“Ministerul Antreprenoriatului și Turismului își dorește o participare cât mai mare a expozanților români la târgurile internaționale de turism, scopul standului național fiind acela de a asigura promovarea destinațiilor locale în rândul publicurilor de interes. Menționăm că Statele Unite ale Americii, în anul de referință 2019, au ocupat cea de-a patra poziție în topul țărilor emițătoare de turiști pe piața din România”, transmite instituția. Aceasta precizează că, în cadrul manifestării expoziționale de la New York, alături de cele două persoane delegate din cadrul instituției, a fost prezent un singur reprezentant al Asociației Incoming România, în condițiile în care alți patru, deși și-au manifestat intenția, nu au mai dorit să participe, ca urmare a situației generate de conflictul din Ucraina.
Participarea modestă, catalogată de mulți români ca fiind de-a dreptul penibilă, ar fi “cel mai important semnal pentru potențialii turiști americani că România este o destinație turistică sigură și ospitalieră”, susține ministerul.
“Prezența țării noastre la târgul de turism din New York a reprezentat cel mai important semnal pentru potențialii turiști americani că România este o destinație turistică sigură și ospitalieră, cu precădere în actualul context geopolitic, dar și după doi ani de luptă împotriva virusului SARS-CoV-2. La stand au fost oferite informații relevante pentru a atrage vizitatori spre România, aceștia arătând respect pentru solidaritatea oferită refugiaților ucraineni și totodată, fiind curioși de atracțiile locale, cu scopul de a-și organiza vacanțele viitoare”.
Ministerul Antreprenoriatului și Turismului mai transmite că “este mereu deschis la dialog”, motiv pentru care în luna februarie, prin ordin de ministru, a înființat Consiliul de Brand Turistic Național, din care fac parte reprezentanți din cadrul instituției.