Compania Romprest a anunţat, printr-un comunicat de presă, că a suspendat notificarea trimisă la începutul lunii către Primăria Sectorului 1 şi reia toate serviciile de salubrizare, în speranţa că situaţia va fi soluţionată.
„În data de 10.02.2021, societatea noastră a primit din partea Primăriei Sectorului 1 adresa cu nr.6889/10.02.2021, înregistrată la societatea noastră sub nr.664/10.02.2021, prin care ne-a fost adusă la cunoștință efectuarea unei plăti parțiale, reprezentând contravaloarea facturilor pentru următoarele prestații aferente lunilor noiembrie și decembrie 2020: servicii de salubrizare stradală pentru perioadele: 01.11-15.11.2020, 01.12-15.12.2020; servicii de colectare, transport și sortare/tratare/depozitare deșeuri de la populație și instituțiile publice din subordinea Primăriei Sectorului 1 pentru perioadele: 01.12-15.12.2020 și 16.12.-31.12.2020; achiziție material antiderapant (clorură de calciu) pentru iarnă 2020-2021 conform proces verbal, scrie Antena3.
Sumele reprezintă o plata parțială a soldului total datorat de către Primăria Sectorului 1 Operatorului delegat pentru perioada iulie – decembrie 2020.
Menționăm că facturile emise de către Romprest în calitate de operator delegat, și care reprezintă debitul restant înregistrat de Primăria Sectorului 1 față de operator, reprezintă contravaloarea tuturor prestațiilor activității de curățenie cai publice din cadrul serviciului, respectiv colectarea și transportul, sortarea/tratarea/depozitarea deșeurilor din depozite necontrolate, deșeuri din salubrizare stradală și alte categorii de deșeuri, altele decât cele municipale, prestațiile operatorilor stațiilor de sortare/tratare/depozitare precum și operațiunile manuale și mecanizate de salubrizare stradală.
Cheltuielile angajate de Romprest în prestarea serviciului delegat sunt nu numai de natură cheltuielilor directe cu forță de muncă și combustibilului, ele cuprind plăti către furnizorii strategici și esențiali pentru continuarea activității, rate de leasing, rate și dobânzi bancare, sume datorate la bugetele statului.
Romprest dezminte informațiile despre unele documente pretins oficiale, fluturate public de Clotilde Armand
O abordare simplistă și populistă a subiectului datoriei pe care Primăria o are față de operatorul delegat este de evitat, pentru că va conduce, din nou, la blocajul financiar al operatorului, respectiv la imposibilitatea asigurării continuității serviciului de salubritate.
De asemenea, este important de reamintit că, din cauza tergiversărilor care au dus la amânarea finalizării lucrărilor Comisiei mixte de negociere, Propunerea Romprest privind diminuarea operațiunilor din cadrul activităților serviciului delegat, negociată cu Comisia mixte de mediere, nu a fost adoptată prin Act adițional la Contractul de delegare și deci nu se poate aplică nici în acest moment, Romprest prestând în acest moment serviciul integral conform contractului.
Având în vedere prioritatea pe care o reprezintă continuitatea serviciului public de salubrizare pentru noi, considerăm această plată, pe care Primăria Sectorului 1 a anunțat că a făcut-o, ca fiind un prim pas în sensul normalizării relației contractuale.
Compania Romprest Service SA face încă o dată dovadă bunei credințe și creditează Consiliului Local Sector 1 cu încredere, în demersul acestuia de a obține soluționarea conflictului și o derulare instituțională a contractului, fapt pentru care anunță public că SUSPENDĂ efectele Notificării din dată de 3 februarie 2021 și prestează în continuare, în regim de normalitate, toate activităților din cadrul serviciului delegat.
Protest împotriva lui Clotilde Armand. Serviciile de salubrizare nu mai pot strânge gunoaiele în Sectorul 1, de joi
Reiterăm necesitatea ca acest conflict să își găsească soluționarea instituțională prin finalizarea lucrărilor Comisiei mixte de mediere, constituită prin Hotărâre a Consiliului Local al Sectorului 1 al Municipiului București, și adoptarea unei soluții negociate complete, legală și echilibrată pentru ambele părți contractante, prin semnarea unui act adițional la Contractul de delegare, soluție prin care să nu se pericliteze drepturile și obligațiile părților asumate prin Contractul de delegare și să care să asigure premisele pentru menținerea stării de curățenie în Sectorul 1.
Odată cu revenirea la normalitate și la o derulare instituțională a contractului, asigurăm cetățenii Sectorului 1 că vom respecta, ca și până acum, angajamentul nostru ferm de a le asigura în continuare servicii de calitate și un mediu salubru în Sectorul 1″, se arată în comunicatul companiei Romprest.