S-a deschis al doilea sistem „Kiss and ride” din Sectorul 6. Primăria anunță alte șapte – FOTO

Al doilea sistem din Sectorul 6 de tip „kiss and ride”- o bandă de circulaţie dedicată pentru lăsarea şi luarea elevilor cu maşina de la unitatea de învăţământ – s-a deschis, miercuri, la Şcoala Gimnazială Nr. 279.

Potrivit unui comunicat de presă al autorităţii locale, acest sistem este foarte util întrucât părinţii nu se mai îngrămădesc în trafic pe străzile din zona şcolii şi nu mai pierd timp în căutarea unui loc de parcare pentru a-i lăsa pe copii în siguranţă la poarta unităţii de învăţământ.

Banda de circulaţie dedicată are o lungime de 40 de metri şi permite oprirea simultană a şase maşini. Copiii coboară singuri, îşi iau ghiozdanul în spate şi intră în siguranţă pe poarta şcolii. În plus, Aleea Callatis şi arterele adiacente Şcolii 279 au fost reglementate cu sens unic.

Avantaje: traficul în zonă a fost fluidizat, părinții nu au mai blocat strada cu mașinile, iar locatarii au scăpat de haosul din timpul săptămânii.

Ciprian Ciucu: „Am luat decizia pe baza unei analize temeinice”

Primarul Ciprian Ciucu a explicat că decizia de a monta al doilea sistem „kiss and ride” din Sectorul 6 a fost luată după ce părinții, cadrele didactice și locatarii din zona Școlii Sf. Andrei, unde e primul astfel de culoar, s-au arătat mulțumiți de el.

„În administrația publică de oriunde există 3 niveluri ale calității deciziei în guvernarea publică, astfel:

  1. Decizii luate ad-hoc, pe principiul «așa vreau eu», «așa am văzut la alții», «știu eu mai bine pentru că sunt ministru, primar etc. și faci cum îți zic eu». Este nivelul cel mai slab calitativ, practic nu se anticipează în niciun fel efectele deciziilor. Cum a fost cu voucherele pentru biciclete. Nici acum nu e clar cu cât a crescut numărul bicicliștilor.
  2. Decizii bazate pe experiența experților. Îți aduci în primărie/minister experți sau îi contactezi și îi consulți atunci când iei decizii cu impact semnificativ. Iar ei îți livrează ceea ce se numește “educated guess”, alegând din mai multe opțiuni posibile. Adică ai șanse în plus ca decizia să nu fie proastă, ei se raportează la experiențe anterioare și la bune practici. Este nivelul calitativ intermediar.
  3. Decizii bazate pe evidențe. Sunt acele decizii care se bazează pe culegerea și analiza de date, pe anticiparea efectelor și prin măsurare ex-ante (înainte de) sau interim (pe parcursul implementării) a efectelor deciziei. Pentru asta poți «pilota», adică aplica punctual, cu puține resurse, o politică. Iar dacă merge, o extinzi, dacă nu merge, o oprești, efectele potențial negative fiind ușor de reparat. 

Așa am făcut și noi, după că am implementat primul sistem «kiss and ride» la Școala Sf. Andrei. Am măsurat. Astfel, am cules date de la cei care locuiesc în zonă (riverani), părinții care aduc copii la școală și folosesc sistemul, consiliul de administrație al școlii și cadre didactice”, a declarat primarul Sectorului 6.

Unde vor mai fi montate culoare de îmbarcare / debarcare elevi

Alte şapte sisteme „kiss and ride” vor fi amenajate. Până pe 12 mai, un culoar special va fi implementat la Şcoala 156 din Strada Dealul Ţugulea 35. Acesta va avea 45 de metri lungime şi va fi permisă oprirea simultană a opt maşini.

În plus, a fost avizat la Comisia Tehnică de Circulaţie sistemul „kiss and ride” la Şcolile 59, Strada Vladeasa 9, 311 – Strada Gârleni 10 şi Orizont – Strada Mihaela Ruxandra Marcu 3.

De asemenea, alte trei culoare sunt în curs de avizare la Şcolile 117, Strada Fabricii 22; 142, Strada Azurului 4 şi „Adrian Păunescu”, Aleea Valea Prahovei 1.e 117 (str. Fabricii 22), 142 (str. Azurului 4) și Adrian Păunescu (Aleea Valea Prahovei 1).

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati