Pasajul rutier Ciurel se va deschide sâmbătă

Primarul General, Gabriela Firea, a anunțat finalizarea lucrărilor la
Podul Ciurel și a prezentat istoricul acestui proiect.

Pasajul rutier Ciurel din Capitală se va deschide sâmbătă, a anunțat primarul Gabriela Firea. Cu o lungime de aproximativ 1 kilometru, din care un sfert reprezintă podul peste Dâmbovița, construcția a costat 50 de milioane de euro, potrivit primarului. Pasajul urmează să facă legătura cu autostrada A1.

 

“Vă anunț cu mare bucurie că am finalizat cea mai mare lucrare de
infrastructură din Capitală din ultimii 30 de ani, Podul Ciurel – Nod Virtuții, pe care se va putea circula începând sâmbătă, 19 septembrie. Nodul Virtuții nu este un simplu pod, ci este o construcție de infrastructura extrem de complexă, formată dintr-un pod hobanat peste Dâmbovița, două pasaje supraterane peste Șoseaua Virtuții și un pod la nivelul solului peste Râul Dâmbovița”, a declarat primarul general, Gabriela Firea.

Proiectul Splaiul Independenței-Ciurel-Autostrada A1 a fost inițiat de Primăria Capitalei încă din anul 2006, când această lucrare a fost declarată de utilitate publică de către CGMB.

 

Proiectul finalizat – Nod Virtuții – este componentă a unei lucrări de amploare, care va continua cu un drum expres până la Bd. Uverturii și apoi până la Șos. de Centură. Așadar, nu este o lucrare care nu duce nicăieri, ci face legătura cu autostrada, continuăm proiectul și rezolvăm probleme importante de trafic în zonă.”, a declarat Gabriela Firea.

Noul coridor de expropriere este stabilit, a fost votat în Consiliul General, avem avizul OCPI și proiectul tehnic.

Coridorul de expropriere este modificat față de cel inițial, care prevedea demolarea foarte multor clădiri din zonă și restrângerea activității multor societăți din zonă. “ Am venit cu un coridor de expropriere minim invaziv, consemnăm banii necesari și mergem mai departe.”, a conchis edilul Capitalei.

Pentru realizarea proiectului au fost folosite:

–       66.000 metri cubi de pământ pentru terasamente

–       20.000 metri cubi de balast stabilizat

–       11.000 tone de asfalt

–       40.000 metri cubi de beton

–       5.150 tone tablier și armătură metalică

–       310 tone oțel pentru hobane

–       13 kilometri de bordură

–       7.5 kilometri de parapete

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati