Săptămâna Naţională de Conştientizare a Fenomenului Medical şi Social al Infertilităţii

Cea de a opta campanie naţională de conştientizare a fenomenului infertilităţii debutează cu un joc de lumini – roz şi bleu – ce va avea loc vineri, începând cu ora 17:00, la Fântânile din Piaţa Unirii. Punctul culminant are loc începând cu ora 19:15, atunci când vor fi proiectate mesaje video şi de tip laser, care au drept scop informarea publicului cu privire la fenomenul infertilităţii.

Program:

* de la 17:00 Iluminarea fântânilor în culorile roz şi bleu, pentru a onora lupta cuplurilor care îşi doresc un copil şi nu îl pot avea decât cu ajutor medical;
* 19:15 – 19:30 Proiecţie de scurte mesaje luminoase, de tip laser;
* 19:30 – 20:40 Spectacol audio-video, proiectat pe cele patru ecrane de apă;
* 20:40 – 20:55 Proiecţie de scurte mesaje luminoase, de tip laser.

Evenimentul deschide Săptămâna Naţională de Conştientizare a Fenomenului Medical şi Social al Infertilităţii, ca parte integrantă a European Fertility Week. Între 4 şi 10 noiembrie, Fertility Europe, organizaţia-umbrelă a asociaţiilor de pacienţi afectaţi de infertilitate şi membrii săi – asociaţii de pacienţi din peste 20 de ţări europene, îşi intensifică acţiunile de awareness şi advocacy pentru cauza educatiei pentru fertilitate şi a luptei cu infertilitatea.

Pentru a marca cea de a patra ediţie a European Fertility Week, în cadrul celei de-a opta campanii naţionale de conştientizare a fenomenului infertilităţii, Primăria Municipilului Bucureşti, prin Administraţia Spitalelor şi Serviciilor Medicale Bucureşti, şi Asociaţia SOS Infertilitatea, cu sprijinul Centrului pentru Tineret al Municipiului Bucureşti, vă invita la dezbaterea „Fertilizarea in vitro în România, între aşteptări şi realităţi”.

Evenimentul care va avea loc joi, 7 noiembrie, între orele 10:30 şi 13:00, în sala Avram Iancu a Palatului Parlamentului, are drept scop continuarea dialogului între factorii implicaţi în reproducerea asistată medical din România – decidenţi politici din sfera sănătăţii, medici, embriologi, asociaţii medicale din domeniu, pacienţi şi reprezentanţi ai pacienţilor, reprezentanţi ai clinicilor medicale şi ai industriei farmaceutice.

Tot joi va fi lansată şi prima revistă de fertilitate din România – „Ce ştii despre FERTILITATEA TA?”, distribuită gratuit de Asociaţia SOS Infertilitatea cu scopul de a informa şi a educa cu privire la o conduită corectă în abordarea problemelor de infertilitate, precum şi a perioadei preconcepţionale.

Pentru a marca Săptămâna Europeană a Fertilităţii, Fertility Europe face apel la toţi cetăţenii să „vorbească despre fertilitate”.

În Europa există peste 25 de milioane de cetăţeni care confruntă cu infertilitatea într-un anumit moment din viaţa lor. Unora dintre aceştia, informaţiile esenţiale despre fertilitate şi infertilitate primite mai devreme, înainte de identificarea problemei, le-ar fi putut oferi şansa de a lua decizii informate cu privire la familia lor. Aceasta este mesajul campaniei Fertility Europe pentru Săptămâna Europeană a Fertilităţii 2019: „Fertilitatea mea, Viitorul meu, Familia mea” (‘˜My Fertility, My Future, My Family’), cu ajutorul căruia organismele europene susţin includerea educaţiei pentru sănătate şi fertilitate în programa şcolară din Europa.

Săptămâna Europeană a Fertilităţii 2019 este organizată într-un moment în care Europa a fost recunoscută ca fiind continentul cu cea mai mică rată totală de fertilitate de pe glob. „Ştim că educaţia are potenţialul de a schimba vieţi şi credem că oportunitatea de a împărtăşi informaţii despre sănătate, relaţii şi fertilitate cu cetăţeni de toate vârstele, începând din şcoli, este mult prea bună pentru a fi ratată. Marea Britanie ne-a arătat că acest lucru poate fi realizat şi sperăm că acest nou Parlament European va prelua provocarea în toată regiunea”, consideră Satu Rautakallio-Hokkanen, Preşedinta Fertility Europe.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati