Fostul ministru al Transporturilor și actualul ministru au avut, luni, un schimb de replici pe rețelele sociale în legătură cu autostrada Ploiești-Brașov, după ce Sorin Grindeanu a declarat la Digi24 că sunt șanse mici ca în următorii cinci ani să înceapă construcția autostrăzii din cauza termenelor din contractul atribuit în februarie 2021 pentru realizarea studiului de fezabilitate.
Sorin Grindeanu a declarat că pentru studiul de fezabilitate sunt trecute în contractul atribuit firmei Consitrans 30 de luni, iar pentru proiectare alte 42 de luni. De asemenea, actualul ministru a spus că acest contract a fost scos la licitație și semnat când „era altcineva ministru”.
Acuzat de Cătălin Drulă că nu știe termenele din contract, Grindeanu a publicat pe Facebook extrase din document, și îl acuză la rândul său pe Drulă că a semnat un contract care are pe o pagină un termen de finalizare, iar pe cealată pagină alt termen. „A semnat un contract vag și interpretabil”, spune actualul ministru al Transporturilor despre predecesorul său.
Schimbul de replici dintre Grindeanu și Drulă
„Mi-am zis că sunt emoțiile începutului, dar se cam adună gafele ministrului Grindeanu (…) legat de autostrada de pe Valea Prahovei, dl. Grindeanu se războiește cu “fostul ministru” și gafează din nou, neștiind că nu se referă la mine, ci la colegul de masă din guvern, dl. Bode. Licitația pentru contractul de proiectare cu toate termenele de acolo (citate greșit de altfel, încă o gafă) este lansată și cu oferte depuse în mandatul dlui. Bode din 2020. În loc să se certe între ei în guvern, mai bine ar pune presiune pe consultantul Consitrans să respecte termenele contractuale. Au trecut deja 10 luni (din cele 42 ale contractului, așa cum l-a licitat dl. Bode) și nu suntem nici la 5% din progresul necesar. Traseul autostrăzii trebuia deja finalizat și investigațiile în teren să fie avansate. Nici vorbă de așa ceva, contractul bate pasul pe loc”, a scris, luni, fostul ministru Cătălin Drulă, pe Facebook.
În replică, Sorin Grindeanu spune că „domnul Drulă știe, doar se face ca nu știe și aude selectiv”.
„Acesta este probabil motivul pentru care a semnat un contract pentru completarea SF Ploiești- Brașov în care: pe o pagină scrie negru pe alb 30 de luni pentru etapa I și 46 de luni pentru etapa a II (cu startul logic după finalizarea primei etape!); iar pe altă pagină scrie că sunt 46 de luni care includ etapa I + etapa a II-a! Vorbim de un contract din care fiecare înțelege ce vrea și despre care Cătălin Drulă se laudă că l-a urmărit cu atenție în perioada în care a fost ministru. L-a urmărit atât de atent încât nici el nu mai știe ce scrie în el! Sau știe prea bine?! Domnul Drulă încearcă să mute atenția opiniei publice, spunând că licitația a fost lansată pe vremea ministrului Lucian Bode și trece cu nonșalanță peste faptul că de fapt el, Cătălin Drulă, a semnat un contract vag și interpretabil. Ce nu mai spune fostul ministru este că pe parcursul celor 10 luni care au trecut de la semnarea contractului: în 8 luni a fost titular al acestei instituții!”, scrie Grindeanu, care publică și un extras din contractul semnat în februarie 2021.
Contractul pentru proiectarea autostrăzii A3 Ploiești-Comarnic-Brașov a fost scos la licitație în 2020 și s-a semnat în februarie 2021.
Cei doi au avut un schimb de replici și pe tema kilometrilor de drum de mare viteză care au termen contractual de finalizare în 2022.
„Să nu știi că ai în lucru 300 km de autostradă și drum expres și să spui că “sunt în lucru undeva la peste 80 de kilometri” e deja cam mult”, a scris Drulă. „Domnul Drulă se face ca nu înțelege nici ce aude. Dovadă…reacția sa la cei peste 80 de km de drum de mare viteză care au termen contractual de finalizare anul acesta: adică 2022. Și fără să mă antepronunț, am spus simplu- peste 80 de km.
sursa: digi24.ro