Scrierea, descoperită de copiii din Sectorul 6 prin metode de predare Montessori

O tavă de nisip, un alfabet mobil, diverse sunete şi 5 tipuri de table sunt materialele cu ajutorul cărora învaţă să scrie copiii din Sectorul 6, înscrişi la primul Centru Social Montessori din ţară.

Cum arată o activitate pentru cei mici? Se ia, de exemplu, o tavă cu nisip, puţin adâncă, un vas mic şi litere de glaspapir. Se începe scrierea literelor în tava cu nisip, scopul fiind atât pregătirea mâinii pentru scrierea pe hârtie şi în spaţii mai mici, cât şi dezvoltarea scrierii creative şi a citirii complete.

primar sector 6 mutu„Nimic nu mă bucură mai tare decât un proiect care oferă şansa unor copii să ia contact cu metode de predare apreciate la nivel internaţional, metode care le vor oferi oportunitatea de a porni în viaţă cu încredere în propriile forţe şi cu multă curiozitate. Vorbim despre copii care provin din familii ce nu şi-ar fi permis niciodată accesul la un astfel de centru, motiv pentru care sunt mândru că am demarat un astfel de proiect în Sectorul 6”, a declarat Gabriel Mutu, primarul Sectorului 6.

Alfabetul mobil este un alt material folosit pentru pregătirea copiilor cu vârste între 2 şi 4 ani. Alfabetul mobil este o cutie împărţită în compartimente care conţin literele alfabetului tăiate din carton sau lemn. Vocalele sunt albastre, iar consoanele sunt roz. Cei mici sunt încurajaţi să exploreze şi să reproducă diferite cuvinte, utilizând simboluri grafice. Iar prin jocurile sunetelor, copiii devin conştienţi şi de sunetele individuale din limba pe care o cunosc deja. Sunt doar câteva metode de predare în stilul Montessori, prin care cei mici sunt învăţaţi să se descurce singuri, o învăţare naturală, prin experimentare cu mediul şi cu propriile abilităţi.

Primul centru social Montessori, dedicat copiilor ce provin din familii cu situaţii financiare reduse, a fost realizat de Primăria Sectorului 6, prin Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 6, şi Fundaţia Bambini in Emergenzza, cu supervizarea Institutului Montessori din Bucureşti.

Studiile au arătat că întârzierile în dezvoltare, atât cognitive cât şi comportamentale, descoperite la copiii din categoriile vulnerabile se pot recupera cu o intervenţie promptă şi cu o abordare socio-educaţională adecvată. În programul centrului, copiii participă la activităţi de luni până vineri, între orele 8:00 şi 16:00, şi sunt urmăriţi şi însoţiţi în călătoria lor de recuperare de o echipă de profesionişti (educatori Montessori şi asistenţi educatori Montessori, psiholog, psihoterapeut, asistent social). Aceeaşi echipă oferă şi părinţilor şedinţe de consiliere, suport în confruntările cotidiene, astfel încât schimbarea să se producă pe ambele fronturi.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati