Poliția Locală Sector 6 va deveni un compartiment în cadrul aparatului de specialitate al primarului, conform unei hotărâri aprobate, miercuri, de Consiliul Local.
Astfel, se aprobă reorganizarea aparatului de specialitate al primarului Sectorului 6 prin preluarea în cadrul acestuia, ca un compartiment funcțional, a Direcției Generale de Poliție Locală Sector 6, instituție publică cu personalitate juridică, în subordinea Consiliului Local al Sectorului 6.
În referatul de aprobare sunt invocate OUG 156/2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice și necesitatea adoptării de măsuri menite să limiteze creșterea cheltuielilor de funcționare, asigurarea stabilității economice, gestionarea responsabilă a resurselor bugetare și menținerea controlului asupra cheltuielilor publice.
Conform raportului de specialitate, în urma reorganizării, aparatul de specialitate al primarului Sectorului 6 va avea un număr de 649 de posturi, dintre care 348 de posturi aferente structurii de poliție locală.
Vor fi desființate compartimentele suport ale Direcției Generale de Poliție Locală Sector 6 (resurse umane, financiar-contabilitate, achiziții publice, juridic-contencios, relații cu publicul, administrativ). Totodată, se desființează un număr de 50 de posturi din totalul de 398 pe care le avea anterior Poliția Locală.
Consiliul Local a aprobat și o a doua hotărâre, privind reorganizarea Direcției Locale de Evidență a Persoanelor Sector 6, din instituție publică cu personalitate juridică în subordinea CL Sector 6, în instituție publică fără personalitate juridică, în subordinea aceluiași consiliu local.
Hotărârea prevede: desființarea personalității juridice a Direcției Locale de Evidență a Persoanelor Sector 6; reducerea cu nouă posturi a numărului total de posturi; desființarea compartimentelor suport, astfel încât activitățile acestora să fie realizate de către compartimentele de resort ale aparatului de specialitate al Primarului Sectorului 6; redimensionarea compartimentelor de specialitate în materie de stare civilă și evidență a persoanelor prin înființare de posturi.
În referatul de aprobare sunt invocate principiile stabilite prin OUG 156/2024 și adoptarea unor măsuri menite să limiteze creșterea cheltuielilor de funcționare a autorităților și instituțiilor publice.
Conform aceleiași surse, modificările aduse actelor normative care reglementează dispozițiile în materie de stare civilă și evidență a persoanelor impun realizarea exclusivă în format digital a completării registrelor de stare civilă și a cărților de identitate electronice, ceea ce conduce la dezvoltarea numărului de sisteme digitale prin care se realizează relația cu cetățenii.
‘Acest lucru implică un suport considerabil din partea structurii IT din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Sectorului 6’, se menționează în document.
Sursa:AGERPRES