Sectorul 5 va avea o platformă digitală pentru rezervarea locurilor de parcare

Cetăţenii Sectorului 5 vor putea vedea în timp real locurile de parcare de reşedinţă disponibile, vor putea să îl selecteze pe cel dorit şi să depună documentele electronic, prin intermediul unei platforme digitale, potrivit unui comunicat al autorităţii locale transmis.

După ce documentele vor fi validate de către funcţionarii Primăriei, plata se va putea face tot online. Posesorii de locuri de parcare îşi vor putea reînnoi contractele prin intermediul aceleiaşi platforme.

De miercuri, din dispoziţia primarului Cristian Popescu Piedone, va începe inventarierea şi identificarea tuturor locurilor de parcare de reşedinţă aflate în administrarea Primăriei Sectorului 5. Totodată, echipele care vor acţiona pe teren au în vedere identificarea de spaţii/ terenuri ce pot fi transformate în noi locuri de parcare, pentru a veni în sprijinul cetăţenilor din sector.

O astfel de situaţie o reprezintă garajele amplasate ilegal, care urmează să fie demolate. Poliţia Locală Sector 5, prin Direcţia de Control – Disciplina în Construcţii, a procedat la somare în cazul garajelor. În cazul în care proprietarii nu au ridicat garajele în termen de 24 de ore de la primirea somaţiilor, Poliţia Locală Sector 5 poate acţiona pentru ridicarea acestora.

După ce acţiunea de inventariere şi identificare a locurilor de parcare va fi finalizată, toate informaţiile se vor regăsi pe platforma digitală.

Cum se va face atribuirea/păstrarea locurilor de parcare în Sectorul 5

Pe site-ul Primăriei Sectorului 5 a fost pus în dezbatere publică noul regulament, în funcţie de care se vor atribui şi exploata locurile de parcare de reşedinţă aflate în administrarea Sectorului.

Potrivit regulamentului în dezbatere, atribuirea, inclusiv păstrarea locurilor în parcările de pe raza Sectorului 5 atribuite deja se va face de Serviciul Parcaje Auto de Reşedinţă, în ordinea cronologică a depunerii cererilor completate depuse la Registratura Primăriei Sectorului 5 şi/sau în baza solicitărilor transmise prin intermediul platformei online, în limita locurilor disponibile, numai cu îndeplinirea, în mod cumulativ, a mai multor condiţii, printre care:

  • nu se poate aloca mai mult de un loc de parcare pentru fiecare apartament/clădire/punct de lucru/sediu social decât în situaţii justificate sau dacă nu sunt alte solicitări;
  • locurile se pot atribui numai pentru autovehiculele proprietate personală a căror masă totală autorizată este mai mică de 3,5 tone, iar dimensiunile acestora să fie de maxim 5,2 metri lungime şi 2,1 metri lăţime, fără oglinzi;
  • se pot acorda numai persoanelor fizice sau juridice care fac dovada că au domiciliul/sediul/punctul de lucru stabilit în Sectorul 5, iar autovechiculul este înmatriculat în România, ambele fiind declarate în cerere.

Locurile se pot atribui pentru autovehicule proprietate personală, pentru cele utilizate în baza unor contracte de leasing doar cu acordul scris al societăţii de leasing sau pentru cele folosite în baza unor contracte de comodat. La data depunerii solicitării autovehiculul trebuie să aibă inspecţia tehnică periodică şi asigurare obligatorie de Răspundere Civilă Auto în termen de valabilitate.

Locurile de parcare se pot acorda pe o rază de 200 de metri faţă de adresa de domiciliu/reşedinţă/sediu social/punct de lucru stabilit pe raza Sectorului 5 şi numai persoanelor care nu figurează cu debite restante către bugetul local al Sectorului 5, condiţie aplicabilă inclusiv celui care doreşte transferul locului.

Persoanele cu dizabilităţi vor avea prioritate la atribuire.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati