Șeful STB: Se încearcă în acest moment optimizarea unor benzi dedicate de transport în zona centrală

Adrian Criț, directorul general al STB, a vorbit, marți, la „Interviurile DC News Live”, despre starea actuală a transportului public din București.

„Ceea ce se încearcă în acest moment este optimizarea unor benzi dedicate de transport în zona centrală, care să fluidizeze traficul la orele de vârf, și care să fie extinse înspre zona periferică a Bucureștiului, astfel încât să se creeze conexiuni cu tot ceea ce înseamnă artere principale de acces în București. (…) Pe benzile dedicate intră transportul în comun și vehicule de intervenție, pompieri, mașini de poliție și ambulanțe, vehiculele care au prioritate. Urmează, prin PNRR, să fie finanțat un sistem de prioritizare la nivelul întregii metropole, astfel încât cele patru elemente să concure la buna desfășurare a traficului în Capitală. Trebuie să prioritizăm aceste vehicule și să nu mai rămânem blocați în anumite intersecții în unele intervale de timp“, a declarat Adrian Criț.

În privința modernizării flotei de vehicule, compania dorește să îmbunătățească calitatea serviciilor oferite prin achiziționarea de vehicule noi și mai performante. Acest lucru poate include achiziționarea de vehicule electrice sau hibride, precum și a celor cu tehnologii avansate de siguranță și confort. Scopul final este de a oferi clienților o experiență mai bună de călătorie.

“Încercăm ca viitoarea achiziție de autobuze să fie tot din zona vehiculelor electrice, pe niște criterii mult mai bine stabilite. Și aici încercăm noi, STB S.A. să obținem finanțare, pentru că nu putem aștepta doar de la Municipalitate să investească. E clar că trebuie să investim și noi, Societatea de Transport București S.A., asta în condițile în care călătorii au multe așteptări de la noi. (…) O soluție este și varianta nouă, de vehicule cu hidrogen, însă acestea sunt foarte scumpe. De asemenea, trebuie să mergem și în zona vehiculelor hibid. Ne dorim niște vehicule care să fie plug-in electrice, să poată fi încărcate pe perioada nopții, astfel încât în zona centrală să poată fi utilizat motorul electric, pentru că avem trasee care străbat Bucureștiul, iar zona centrală, fiind una mai poluată, are nevoie de aer mai curat și de un transport mai verde” a mai declarat directorul general.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati