Serviciul InterCity al CFR Călători, reintrodus pe alte două rute, cu plecare din Gara de Nord

După ce, în 2023, CFR Călători a reintrodus, după o pauză de 8 ani, Serviciul InterCity pe 12 rute, unde infrastructura feroviară a permis circulația acestor trenuri, din 2024 se introduc două rute noi InterCity: Bucureşti Nord – Galați și retur şi București Nord – Bacău – Piatra Neamț și retur.

  • De asemenea, ​CFR Călători vrea, când condițiile vor permite, să pună trenuri Intercity și pe ruta București – Craiova – Timișoara – Arad.

După o pauză de 8 ani, în planul de mers de tren 2022/2023, a fost reintrodus serviciul Intercity pe rutele pe care viteza şi condiţiile tehnice ale infrastructurii feroviare au permis circulaţia acestei categorii de tren. Astfel au fost proiectate pentru circulaţie în anul 2023 un număr de 12 trenuri, pe rutele: Bucureşti Nord – Cluj Napoca şi retur; Bucureşti Nord – Constanţa şi retur; Braşov – Constanţa şi retur; Bucureşti Nord – Suceava şi retur; Bucureşti Nord – Paşcani – Iaşi şi retur; Bucureşti Nord – Teiuş – Arad şi retur.

În planul de mers de tren 2023/2024, pentru asigurarea şi adaptarea traficului de călători la cerinţele publicului călător şi acolo unde viteza şi condiţiile tehnice ale infrastructurii feroviare au permis serviciul Intercity, acesta a fost introdus pe alte două noi relaţii: Bucureşti Nord – Galaţi şi retur şi Bucureşti Nord – Bacău – Piatra Neamţ şi retur.

De asemenea, atunci când condiţiile tehnice ale infrastructurii feroviare vor permite, CFR Călători intenţionează să introducă acest serviciu şi pe alte rute de circulaţie, cum ar fi Bucureşti Nord – Craiova – Timişoara – Arad.

De la reintroducerea serviciului Intercity în luna decembrie 2022, numărul călătorilor transportaţi a crescut de la 1500 de călători/zi la 2200 de călători/zi în anul 2023, estimând că în anul 2024, numărul călătorilor transportaţi va avea un trend crescător.

Compunerea trenurilor IC este asigurată cu un număr de peste 40 vagoane de călători (vagoane clasa I, vagoane clasa a II-a şi vagoane clasa a II-a cu spaţiu destinat serviciului de alimentaţie publică).

Toate vagoanele sunt modernizate şi au dotări la nivelul standardelor actuale, cu instalaţie de climatizare, toalete ecologice, uşi de acces şi intermediare semiautomate, prize electrice pentru încărcare telefon mobil sau laptop, instalaţie de sonorizare, afişaj digital, rastel pentru bagaje voluminoase în fiecare capăt al salonului. În aceste trenuri, călătorii beneficiază de internet în regim wi-fi, vagoanele având montat echipamentul adecvat şi sunt apte pentru circulaţie cu viteza maximă de 160 km/h şi chiar 200 km/h unele dintre ele.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati