Shrinkflation – noua capcană de la raft. ANPC: ”Consumatorii au dreptul la o informare corectă, completă și precisă”

ANPC anunţă intrarea în vigoare a ordinului privind combaterea fenomenului ”Shrinkflation”. De joi, companiile care scot la vânzare produse în cantități mai mici, dar la același preț, fără să avertizeze consumatorii, vor fi sancționate. Până acum, în multe cazuri, oamenii plăteau la fel pentru mai puțină marfă, fără să știe!

  • Ordinul ANPC de combatere a fenomenului de shrinkflation a intrat în vigoare joi. Acesta stabilește o serie de obligații pentru comercianții care au micșorat cantitățile produselor puse la vânzare!

Actul normativ stabileşte obligația magazinelor de a informa consumatorii „complet, corect și precis” cu privire la modificarea cantităților de produs având prezentarea, ambalajul, forma (fără a ne limita) identice, chiar în condițiile menținerii aceluiași preț.

Informarea trebuie făcută în același câmp vizual, într-o formă vizibilă, lizibilă și cu aceeași dimensiune și se va realiza prin intermediul unei plachete, după modelul celei prevăzute în anexa Ordinului.

De asemenea, operatorii economici trebuie să se asigure de existența unității de referință, la locul de comercializare, la care aplică modificarea cantității produsului.

  • Sursa citată subliniază că, potrivit legii, de la momentul publicării în Monitorul Oficial a ordinului şi până la momentul intrării sale în vigoare s-au scurs 30 de zile, perioadă folosită de ANPC pentru a consilia operatorii economici care au dorit acest lucru, în vederea aplicării cu succes şi neîntârziat a prevederilor noului act normativ.

Drept urmare, au avut loc întâlniri cu Asociația Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR), în cadrul cărora s-au discutat diverse aspecte legate de modalitățile de afișare impuse prin prezentul Ordin, oferindu-se, drept exemplu, modul în care alte țări din Uniunea Europeană au găsit soluții de informare a consumatorilor, de către operatorii economici, pe această temă.

” Prin acest Ordin, stabilim un standard de exigență și transparență necesar în relația cu consumatorii. Orice încercare de a masca reducerea cantităților de produse, menținând aceleași prețuri și ambalaje, fără o informare clară și precisă, va fi sancționată.

Consumatorii au dreptul la o informare corectă, completă și precisă, iar operatorii economici trebuie să își asume această responsabilitate. ANPC va monitoriza cu strictețe aplicarea acestui act normativ și nu va tolera nici un fel de abateri.”, a explicat Sebastian Hotca, președinte interimar ANPC.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati