Sindicaliștii de la metrou au protestat la sediul Ministerului Transporturilor. Cer indexarea salariilor cu inflaţia şi ameninţă cu greva generală – FOTO

0
305
Foto: clubferoviar.ro

Sindicaliştii de la metrou au pichetat marţi sediul Ministerului Transporturilor, cerând majorări salariale cel puţin egale cu rata inflaţiei din ultimii doi ani. În caz contrar, ei amenință că vor recurge la toate formele de protest, inclusiv la greva generală.

”Astăzi pichetăm, apoi mitingurile, greva de avertisment şi greva generală”

„Am demarat negocierile pentru încheierea contractului colectiv de muncă. Actualul expiră la 1 iunie. Am făcut propuneri. Am senzaţia că nu se mai doreşte un dialog social la nivel de Metrorex, dar noi nu vom renunţa la drepturile salariale câştigate cu atâta muncă şi vom lupta în continuare. Dacă nu ne vom înţelege, vom trece la următoarele forme de protest. Astăzi pichetăm, apoi mitingurile, greva de avertisment şi greva generală.

Noi nu dorim acest lucru, dar la momentul acesta, din păcate, Consiliul de Administraţie a mandatat conducerea executivă să negocieze, dar aceştia spun că nu au puterea să negocieze”, a declarat Marian Artimon, secretarul general al Unitatea Sindicatul Liber din Metrou (USLM), scrie Agerpres.

Sinducaliștii au venit cu pancarte pe care erau inscipționate sloganuri precum ”Metroul e casa noastră, nu e jucăria voastră”, ”Asigurați siguranța circulației” sau ”Opriți subfinanțarea metroului. Metroul nu este o joacă”.

Foto: clubferoviar.ro

Angajaţii de la metrou doresc cel puţin majorarea salariilor cu rata inflaţiei din anul 2020 până acum.

„În general, metroul bucureştean este subfinanţat. Preţul energiei a crescut cu 430% şi ne sunt ameninţate locurile de muncă, pentru că administraţia doreşte să taie costurile prin reducerea de personal”, a adăugat Artimon.

Accidentul de pe Magistrala 2, din cauza instalațiilor vechi și a trenului nou

”Așa s-a ajuns și la accidentul de azi de pe Magistrala 2, care a fost dată în exploatare în 1987. Sunt instalații acolo pentru care fabrica producătoare e islaz de 20 de ani. O piesă a trenului s-a rupt și, din balans, a distrus instalația de alimentare. Trebuie investiții”, a spus Marian Artimon. El a adus în discuție și calitatea trenurilor CAF, care, deși sunt cele mai noi din parcul activ al Metrorex, au multe defecte, scrie clubferoviar.ro.

Liderul sindical a amintit și de ”metroul zburător” care acum patru ani de zile a provocat un accident în Depoul Berceni (fost depoul IMGB) și care și acum e ”în tavanul depoului”. Acel tren este produs de aceeași firmă spaniolă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.