Primarul Nicuşor Dan a declarat, în cadrul unui interviu, că realizarea pasajului de la Doamna Ghica sau a celor trei pasaje realizate în Sectoarele 3 şi 4 nu au ameliorat traficul din Capitală.
Potrivit sursei citate, traficul intens din Municipiul Bucureşti a fost generat de modul în care s-a dezvoltat oraşul din punct de vedere urbanistic, în urma miilor de PUZ-uri aprobate de Consiliul General, notează Agerpres.
Precizările au venit după ce primarul Sectorului 3, Robert Negoiţă, i-a reproşat lui Nicuşor Dan că „blochează” din luna octombrie PUZ-urile pentru fluidizarea traficului.
”Am aruncat cu blocuri, 20 de ani, încoace şi încolo prin Bucureşti”
„După ce instanţa a anulat PUZ Sector 3, Primăria Sectorului 3 (…) a luat copy paste din PUZ Sector 3 pe zone mai mici şi ni l-a trimis la Comisia de urbanism, ca nou PUZ, pe care primarul să îl propună Consiliului General ca să îl voteze. Acesta este motivul pentru care el nu a fost înaintat. Nu există, din păcate, reţetă miraculoasă. Adică, am aruncat cu blocuri, 20 de ani, încoace şi încolo prin Bucureşti şi acum – o baghetă magică, numită tot PUZ, cu nişte poduri, nişte lucruri din astea care să rezolve. Nu se poate.
”Soluţia la traficul din Bucureşti nu este să faci poduri”
Vă dau un singur exemplu. În 2023, în Bucureşti s-au făcut patru poduri importante. S-a terminat Podul de la Doamna Ghica, podul pe care l-a făcut primarul Sectorului 4 pe Metalurgiei şi două poduri pe care le-a făcut primarul Sectorului 3 la ieşirea către Constanţa. Nu s-a simţit asta în traficul din Bucureşti, pentru că soluţia la traficul din Bucureşti nu este să faci poduri. Soluţia este să convingi oamenii să folosească transportul în comun, în loc de maşina proprietate personală”, a spus Nicuşor Dan.