Sondaj: 71% dintre români intenționează să aleagă destinații locale/ interne pentru vacanțele de vară

Majoritatea românilor plănuiesc să-şi petreacă vacanţa de vară în ţară, o potenţială motivaţie fiind dorinţa de a preveni situaţiile neaşteptate cu care s-au confruntat în ultimele 2 vacanţe, în timpul pandemiei. Românii vor să aloce în medie un buget de 2.894 lei (586 euro) pentru întreaga vacanţă, dar suma este subestimată cu aproximativ 30%, arată un studiu solicitat de Revolut şi realizat de Reveal Marketing Research.

Utilizatorii fintech sunt mai interesați de vacanțele în străinătate decât restul populației

Cel mai recent studiu solicitat de Revolut și realizat de Reveal Marketing Research arată că, în 2022, 71% dintre români intenționează să aleagă destinații locale/ interne pentru vacanțele de vară, o potențială motivație fiind dorința de a preveni situațiile neașteptate cu care s-au confruntat în ultimele 2 vacanțe, în perioada pandemiei de COVID-19.

26% dintre respondenți și-au manifestat intențiile de a călători în străinătate, în timp ce 11% nu și-au planificat încă zilele libere din acest an. La o privire mai atentă, identificăm un procent de 7% dintre români care intenționează să se bucure de vacanța de vară atât în țară, cât și în străinătate.

Utilizatorii fintech și-au manifestat într-o măsură semnificativ mai mare intenția de a-și petrece vacanțele în străinătate (33%), dar și dorința de a se bucura atât de destinații interne, cât și externe pe parcursul acestei veri (10%).

Dacă ne referim la numărul zilelor pe care plănuiesc să le petreacă în vacanța de vară, 6 din 10 români au menționat o perioadă medie de până la o săptămână. Durata vacanței este mai mare în rândul utilizatorilor fintech care tind să-și petreacă mai mult de 9 zile în vacanță (31%), comparativ cu non-utilizatorii de aplicații și soluții financiare bazate pe tehnologie (21%).

Oamenii preferă să meargă în vacanță și să creeze noi amintiri împreună cu prietenii sau cu membrii familiei lor (77%). În acest sens, utilizatorii fintech sunt mai înclinați să-și petreacă vacanțele de vară cu mai mult de 4 persoane (34,5%),în timp ce 76% dintre non-utilizatori declară că își vor petrece concediul cu cel mult 3 persoane.

Planificarea bugetului și managementul cheltuielilor

Chiar dacă românii intenționează să aloce în medie un buget de 2.894 RON/ 586 EURO pentru vacanță, la o privire mai atentă se poate observa că majoritatea respondenților tind să subestimeze suma pe care o vor cheltui în concediu.

Astfel că, suma totală declarată pentru întreaga vacanță este mai mică decât suma elementelor bugetului (cazare, transport, mâncare, divertisment) cu aproximativ 30% (3651 RON/ 739 EURO).

Per total, 39% din buget va fi alocat pentru cazare, 27% pentru mâncare, iar restul sumei se va împărți intre transport (17%) și activități de divertisment (17%).

Respondenții cu vârsta cuprinsă între 18 și 24 de ani sunt planificatori mai buni, aceasta fiind singura categorie de vârstă care a estimat cu exactitate suma de bani pe care o vor cheltui în vacanță. De asemenea, aceștia preferă să cheltuiască cu până la 26% mai mult pe activități de divertisment, în comparație cu restul eșantionului.

Utilizatorii fintech sunt mai relaxați din punct de vedere financiar

În general, românii preferă să își planifice și să își organizeze bugetul din timp pentru următoarea vacanță. Potrivit studiului, majoritatea respondenților intenționează să facă rezervările pentru vacanțele de vară online (47%) pe site-uri de profil precum Booking, Airbnb sau folosind alte soluții digitale integrate în aplicații, precum Revolut Sejururi. Aceste instrumente online sunt preferate într-o măsură semnificativ mai mare de utilizatorii fintech (52%) decât de non-utilizatori (42%).

În ceea ce privește mijloacele prin intermediul cărora sunt obținute fondurile necesare pentru concediu, cele mai frecvente comportamente întâlnite în rândul românilor sunt de a economisi bani din timp (73%) sau de a folosi bani din salariul lunar (36%).

Datele ne arată că utilizatorii fintech se simt mai confortabil să folosească banii câștigați din salariul lunar pentru vacanța viitoare (38%) în comparație cu non-utilizatorii (35%) și, de asemenea, sunt mai deschiși către soluții financiare moderne precum credite/împrumuturi pentru vacanțe (9%) în comparație cu non-utilizatori (4,5%).

Întrucât contextul economic actual este, încă, unul imprevizibil, 43% dintre respondenți consideră că inflația le va afecta în mare măsură planurile de vacanță. Dacă ne îndreptăm atenția către utilizatorii fintech, observăm că aceștia sunt mai puțin preocupați de creșterea inflației și de impactul acesteia asupra bugetelor lor de vacanță (28%) în comparație cu non-utilizatorii (22%).

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 14 ani companii din România și Europa.

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 24-28.06.2022 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet. Mărimea eșantionului a fost de 1256 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare pentru targetul general este +/-2,8% la un nivel de încredere de 95%.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati