Ministrul Transporturilor a afirmat, joi, într-un interviu acordat ecopolitic.ro, că Aeroportul Otopeni este unul dintre aeroporturile care și-a revenit cel mai rapid din Uniunea Europeană și merită lăudați.
- Ministrul a ținut să precizeze că acest aeroport are nevoie de un nou terminal de pasageri, iar despre Aeroportul Băneasa a spus că merită mai mult decât această mică componentă de trafic, de charter și zboruri private.
”Merită de menționat, este unul dintre aeroporturile care și-a revenit cel mai rapid din Uniunea Europeană și merită lăudați. Încă suntem undeva la 15%, cel puțin pe procentele care sunt la zi”, a spus Grindeanu, despre Aeroportul Henri Coandă.
”Sigur că Aeroportul Otopeni are nevoie de terminal nou, de încă un terminal. Am avut discuții și cu Banca Mondială, și cu BERD-ul și cu BEI-ul, suntem în perioada în care încercăm să găsim parteneri, prin care să finanțăm această dezvoltare pentru că, pe proiecte europene, pe zona de aeroporturi, vom avea bani doar până la sfârșitul anului viitor. Pe noul exercițiu buget 2021-2027 nu există bani europeni pe această zonă, pentru că sunt acele politici europene, green deal-ul, și acesta nu este considerat un transport verde, și atunci nu au mai finanțat această componență, doar anumite bucăți unde să existe componențe verzi”, a spus el.
Grindeanu a precizat că îi felicită pe cei de la Aeroportul Otopeni pentru că au recuperat și pentru că stau bine inclusiv în plan european.
Despre Aeroportul Băneasa, ministrul Transporturilor a spus că este un proiect comun.
”Tot timpul, acel aeroport a fost folosit fie pentru zboruri chartere, fie pentru curse private, cred că merită mai mult decât această mică componentă de trafic. Dar principalul proiect care trebuie să îi preocupe este de a avea un terminal nou la Aeroportul Otopeni, acesta este principalul proiect”, a mai spus Grindeanu.