Spectacolul, realizat în cadrul proiectului european FABULAMUNDI. PLAYWRITING EUROPE, va fi disponibil gratuit pe facebook-ul teatrului şi pe canalul propriu de youtube până luni, 25 ianuarie, ora 12.00, ca şi pe facebook-ul partenerului acestui spectacol Institutul Cervantes din Bucureşti.
Premiera spectacolului lectură a avut loc pe 28 februarie 2019, la Sala Studio, în prezenţa autorului şi a fost urmat de discuţii cu publicul.
Cu o oră înainte ca uşile să se deschidă la sala în care vor cânta diseară, Santi şi Roso vor descoperi că nu le place muzica. Nu le place să lucreze în industria muzicală, nu le place să o asculte. Urăsc ideea de a fi „muzicieni”, dar nici nu pot renunţa. „Ştii care e cel mai rău lucru la criza de patruzeci de ani? Că este o repetare a crizei de la treizeci de ani. Ai aceleaşi îndoieli, aceleaşi temeri … Dar eşti cu zece ani mai în vârstă.”
„Ceea ce mă interesează cel mai mult în teatru – acum şi de când am început – este întâlnirea: coexistenţa unui grup format din oameni necunoscuţi într-un spaţiu şi timp determinate. Este o întâlnire fără obiective pe termen lung, fără convocări viitoare: agenda nu merge mai departe de întuneric şi aplauze. Cu toate acestea, nimeni nu ştie care dintre aceste întâlniri va declanşa următoarea revoluţie. Fiecare seară la teatru – îmi place să mă gândesc la asta aşa – configurează o mişcare politică efemeră. Eu scriu comedii pentru că nu sunt optimist. Cred în simţul umorului ca singura alternativă viabilă la optimism. Piesele mele sunt întotdeauna autobiografice, dar niciodată nu-mi dau seama de asta, decât la câteva luni după ce le-am scris.” (Joan Yago)
Joan Yago s-a născut în 1987, la Barcelona.
A absolvit Regie şi Scriere Dramatică la Institutul de Teatru din Barcelona. Este autorul următoarelor piese: „Interviuri scurte cu femei excepţionale/ Entrevistes breus amb dones excepcionals, Fairfly, You Say Tomato” (2016, Premiul Serra d’Or), „Un loc comun/ Un Lloc Comu” (2014, Premiul Ciutat d’Alzira), „Bluf” (2014, Premiul Quim Maso), „Despre fenomenul slujbelor de rahat/ Sobre el fenomen de les feines de merda, Aneboda, Corabia nebunilor/ La Nau dels Bojos” (2012, Premiul Adria Gual), „Edictul bulgăresc/ L’Editto Bulgaro, Martingala, Nu sunt Dean Moriarty sau Oribila boală şi trista moarte a reginei Isabel I/ No soc Dean Moriarty o Feisima enfermedad y muy triste muerte de la reina Isabel I” (2010, Premiul Escenia). Este membru fondator al companiei La Calorica.
Radu Iacoban (n. în 1982) este actor, regizor şi dramaturg.
A absolvit Facultatea de Teatru, secţia Actorie în 2005, Master-ul în arta actorului în 2007 şi Master-ul de regie în 2017 la UNATC Bucureşti.
A scris următoarele piese de teatru pe care le-a şi regizat: „Carpathian Garden” (2013), „Box Fm” (2014), „În parc” (2014) la Godot Cafe Teatru, „Casa cu pisici” (2015) la Teatrul Mic, „After Hours”” (2016) la TNB, „Emancipare” (2016) la Teatrul de Comedie, „Politik.on” (2016) la Point, „Procesul caprei cu un ied” (2017) la Teatrul Metropolis. A regizat la „Green Hours – Pounding nails in the floor with my forehead de Eric Bogosian” (2011), la Godot Cafe Teatru – „Asta-i tinereţea noastră” de Kenneth Lonergan (2012), la Teatrul Act – „O intervenţie” de Mike Bartlett (2016 ) şi „Constelaţii” de Nick Payne (2018), la Teatrul Evreiesc de Stat – „Lobby Hero” de Kenneth Lonergan (2017), la unteatru – „Îngrijitorul de Harold Pinter” (2017), la Teatrul Mic – „Viaţa şi Moartea lui Richard al II-lea” după W. Shakespeare (2018), „Lecţia de Eugene Ionesco” (2019) la Teatrul Clasic „Ioan Slavici” din Arad – „Tatăl de Florian Zeller” (2018), la Teatrul „Maria Filotti”, Brăila – „Cântăreaţa cheală” de Eugene Ionesco (2018) şi la Teatrul Naţional Vasile Alecsandri, Iaşi – „Marjorie Prime” de Jordan Harrison (2019).
„Fabulamundi. Playwriting Europe: Beyond Borders?” este un proiect de colaborare între teatre, festivaluri şi instituţii culturale din 10 ţări europene (Italia, Franţa, Germania, Spania, România, Austria, Belgia, Marea Britanie, Polonia şi Cehia), co-finanţat de Uniunea Europeană prin programul Europa Creativă. Reţeaua urmăreşte să sprijine şi să promoveze dramaturgia contemporană în Europa, cu scopul de a consolida şi îmbogăţi activităţile şi strategiile profesioniştilor şi ale artiştilor care activează în domeniu, şi a oferi autorilor dramatici posibilităţi de conectare, întâlniri multiculturale şi dezvoltare profesională.
În cadrul celei de-a treia ediţii a proiectului (2017-2020), au fost realizate la Teatrul Odeon, şase spectacole lectură: „Lullaby”” de Erika Galli şi Martina Ruggeri (Italia), regia Elena Morar, „Tristeţe şi Melancolie” de Bonn Park (Germania), regia Bobi Pricop, „You say tomato” de Joan Yago (Spania), regia Radu Iacoban, „Printre străini” de Azar Mortazavi (Austria), regia Bobi Pricop, „Amor mundi” de Victoria Szpunberg (Spania), regia Radu Apostol (prezentat online), „În afară” de Nathalie Fillion (Franţa), regia Cristina Giurgea (prezentat online) şi două producţii: „Gardenia” de Elzbieta Chowaniec (Polonia) şi „Pentru binele tău” de Pier Lorenzo Pisano (Italia), ambele în regia lui Zoltan Balazs (Ungaria).