Societatea de Transport Bucureşti (STB) anunţă, joi, că primele 15 tramvaie Imperio vor circula, începând de sâmbătă, pe linia 41.
”Imediat după intrarea în Depoul Alexandria a tramvaiului cap de serie, Societatea de Transport Bucureşti STB SA a instruit 91 de manipulanţi care vor conduce acest nou model de tramvai. De asemenea, urmare a sosirii noilor tramvaie, STB SA va pune pe linia 41 doar tramvaie cu accesibilitate sporită”, a transmis, joi, STB, într-un comunicat de presă.
Pentru prevenirea actelor de vandalismn şi pentru a încuraja plata călătoriei, fiecare tramvai va avea controlor dedicat, responsabil pe partea de informare şi de monitorizare a activităţilor pe parcursul întregii zile.
”Odată cu venirea acestor tramvaie, oferim publicului călător condiţii mai bune de deplasare, care să-i determine să utilizeze din ce în ce mai mult transportul public. Ca orice nouă investiţie, aceasta trebuie păstrată, ea fiind un bun al tuturor utilizatorilor. Pe lângă îmbunătăţirea confortului şi a calităţii serviciului de transport, noile tramvaie contribuie la eficientizarea STB SA, ceea ce duce la posibilitatea a noi investiţii benefice călătorilor ”, a declarat Adrian Criţ, Director General STB SA.
Avantajele noilor tramvaie Imperio
Potrivit companiei, achiziţia celor 100 de tramvaie noi aduce o serie de avantaje şi premiere, atât pentru STB SA, cât şi pentru călători:
- Tramvaiele au noua generaţie de validatoare la fiecare uşă pentru plata călătoriei atât cu cardul bancar, cât şi cu dispozitive smart NFC
- Tramvaiele au sistem de aer condiţionat şi încălzire HVAC ce va permite reglarea automată a temperaturii, fără a mai fi necesară deschiderea geamurilor exterioare în niciun sezon
- Tramvaiele sunt echipate cu prize USB pentru alimentarea dispozitivelor mobile şi vin cu sisteme de informare audio-video vizibile din orice loc al salonului, inclusiv Wi-Fi gratuit
- Creşterea accesibilităţii datorată podelei total coborâte şi a celor 5 uşi duble de acces
- Creşterea capacităţii de transport fără a fi necesară creşterea parcului circulant
- Consum energetic mult mai redus faţă de tramvaiele aflate în exploatare. Astfel, consumul energetic specific este de doar jumătate din cel al unui vagon V3A, respectiv doar o treime din valoarea unui tramvai Tatra
”Din punct de vedere al exploatării, utilizarea noilor sisteme de tracţiune aduce o reducere a perioadelor de imobilizare pentru reviziile periodice dar şi o reducere a timpilor necesari reparaţiilor accidentale. Reducerea timpilor de parcurs şi creşterea calităţii rulării prin sistemele moderne de tracţiune bazate pe motoare de curent alternativ cu invertoare de tracţiune”, a mai transmis compania.
STB a precizat, de asemenea, că şi conducătorii tramvaielor beneficiază de condiţii moderne de operare, cu o cabină spaţioasă, echipată cu aer condiţionat, camere video cu vedere în interiorul şi exteriorul tramvaielor şi un sistem de informare care oferă informaţii despre starea de funcţionare a tuturor sistemelor ce concură la securitatea şi buna funcţionare a tramvaiului.