STB: Primele 15 tramvaie Imperio vor circula, începând de sâmbătă, pe linia 41/ Fiecare tramvai va avea controlor dedicat

Societatea de Transport Bucureşti (STB) anunţă, joi, că primele 15 tramvaie Imperio vor circula, începând de sâmbătă, pe linia 41.

”Imediat după intrarea în Depoul Alexandria a tramvaiului cap de serie, Societatea de Transport Bucureşti STB SA a instruit 91 de manipulanţi care vor conduce acest nou model de tramvai. De asemenea, urmare a sosirii noilor tramvaie, STB SA va pune pe linia 41 doar tramvaie cu accesibilitate sporită”, a transmis, joi, STB, într-un comunicat de presă.

Pentru prevenirea actelor de vandalismn şi pentru a încuraja plata călătoriei, fiecare tramvai va avea controlor dedicat, responsabil pe partea de informare şi de monitorizare a activităţilor pe parcursul întregii zile.

”Odată cu venirea acestor tramvaie, oferim publicului călător condiţii mai bune de deplasare, care să-i determine să utilizeze din ce în ce mai mult transportul public. Ca orice nouă investiţie, aceasta trebuie păstrată, ea fiind un bun al tuturor utilizatorilor. Pe lângă îmbunătăţirea confortului şi a calităţii serviciului de transport, noile tramvaie contribuie la eficientizarea STB SA, ceea ce duce la posibilitatea a noi investiţii benefice călătorilor ”, a declarat Adrian Criţ, Director General STB SA.

Foto: Facebook / STB

Avantajele noilor tramvaie Imperio

Potrivit companiei, achiziţia celor 100 de tramvaie noi aduce o serie de avantaje şi premiere, atât pentru STB SA, cât şi pentru călători:

  • Tramvaiele au noua generaţie de validatoare la fiecare uşă pentru plata călătoriei atât cu cardul bancar, cât şi cu dispozitive smart NFC
  • Tramvaiele au sistem de aer condiţionat şi încălzire HVAC ce va permite reglarea automată a temperaturii, fără a mai fi necesară deschiderea geamurilor exterioare în niciun sezon
  • Tramvaiele sunt echipate cu prize USB pentru alimentarea dispozitivelor mobile şi vin cu sisteme de informare audio-video vizibile din orice loc al salonului, inclusiv Wi-Fi gratuit
  • Creşterea accesibilităţii datorată podelei total coborâte şi a celor 5 uşi duble de acces
  • Creşterea capacităţii de transport fără a fi necesară creşterea parcului circulant
  • Consum energetic mult mai redus faţă de tramvaiele aflate în exploatare. Astfel, consumul energetic specific este de doar jumătate din cel al unui vagon V3A, respectiv doar o treime din valoarea unui tramvai Tatra

”Din punct de vedere al exploatării, utilizarea noilor sisteme de tracţiune aduce o reducere a perioadelor de imobilizare pentru reviziile periodice dar şi o reducere a timpilor necesari reparaţiilor accidentale. Reducerea timpilor de parcurs şi creşterea calităţii rulării prin sistemele moderne de tracţiune bazate pe motoare de curent alternativ cu invertoare de tracţiune”, a mai transmis compania.

STB a precizat, de asemenea, că şi conducătorii tramvaielor beneficiază de condiţii moderne de operare, cu o cabină spaţioasă, echipată cu aer condiţionat, camere video cu vedere în interiorul şi exteriorul tramvaielor şi un sistem de informare care oferă informaţii despre starea de funcţionare a tuturor sistemelor ce concură la securitatea şi buna funcţionare a tramvaiului.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati