Românii cheltuie în medie 70 de lei (14 euro) atunci când merg la cumpărături în magazinele Pepco, similar cu media cheltuielilor din celelalte piețe în care retailerul activează, potrivit studiului studiul Pepco Shopper, citat într-un comunicat de presă. 62% dintre clienții români vizitează magazinul de cel puțin 2-3 ori pe lună, acesta fiind cel mai mare procent dintre toate țările în care Pepco este prezent (55% media tuturor țărilor), scrie economedia.ro.
În același timp, datele arată că 71% dintre vizitele la magazin se încheie cu o achiziție, cu 2 puncte procentuale mai mult decât media tuturor țărilor (69%). În plus, mai mult de jumătate dintre vizite sunt planificate (53% vs 65% în celelalte țări), fie că este vorba despre achiziționarea unui produs sau a unei categorii specifice, fie că este vorba de explorarea magazinului sau căutare de oferte.
„82% dintre cumpărătorii din România sunt femei, lucru specific tuturor celorlalte țări, cu o vârstă medie de aproximativ 40 de ani. De obicei, acestea sunt și persoane active pe plan profesional (80%), având cel puțin studii medii sau superioare. Mulți dintre cumpărătorii Pepco sunt părinți, 39% având copii cu vârsta de până la 14 ani. Studiul mai arată și că venitul mediu pe gospodărie al cumpărătorilor români este de 1.268 euro, considerabil mai mic față de media venitului pe gospodărie de 1.611 euro din celelalte țări în care a fost realizat studiul”, mai arată studiul.
Pepco transmite că 68% dintre respondenți, prețurile mici reprezintă principalul motiv pentru a efectua cumpărături în mod frecvent la Pepco în România, urmate de disponibilitatea mai multor categorii de produse într-un singur loc (subliniată de 49% dintre clienți), precum și de găsirea unei game largi de articole de decorațiuni interioare (34%). Locația apropiată și convenabilă a fost evidențiată de 33% dintre respondenți, în timp ce 29% apreciază serviciul prietenos și util față de clienți.
Ce cumpără românii din Pepco
Decorațiunile, accesoriile și articolele pentru casă (75%), articolele de curățenie și depozitare (71%), produsele de sezon (65%), articolele de baie (65%) și articolele de bucătărie (64%) sunt printre cele mai cumpărate categorii de produse de la Pepco. În ceea ce privește motivele pentru care vizitează magazinele, 38% dintre clienți declară că acesta se află în drumul lor, 36% îl aleg pentru că au o nevoie specifică, 16% vin să arunce o privire și 9% doresc să cumpere un cadou. În timp ce vizitele alături de un însoțitor tind să crească frecvența cumpărăturilor și valoarea coșului de cumpărături, mai mult de două treimi dintre clienți vin singuri (68%), 14% sunt însoțiți de copii și un procent similar declară că vin cu partenerul (12%).
„La nivelul tuturor piețelor Pepco, clienții efectuează peste 30 de milioane de tranzacții în magazinele noastre în fiecare lună. Pepco România, asemenea întregului lanț de magazine Pepco din Europa, s-a concentrat întotdeauna pe nevoile și dorințele clienților săi. Suntem de părere că acordarea atenției asupra cererilor sau produselor din magazinele noastre pe care oamenii le preferă cel mai mult, ne ajută să oferim cele mai bune servicii, la cele mai bune prețuri. Studiul Pepco Shopper creează o direcție foarte clară asupra consumatorilor noștri și, automat, analiza datelor și cifrelor generate de acesta ne ajută să ne adaptăm produsele și serviciile în funcție de nevoile clienților”, susține Bogdan Grigoriu, Head of Region la Pepco România, Bulgaria și Grecia.
Studiul concluzionează că aproape 40% dintre cumpărătorii Pepco din România admit faptul că situația lor financiară s-a schimbat în rău ca urmare a inflației, motiv pentru care apreciază și mai mult accesibilitatea ofertei magazinului. Doar 7% declară faptul că situația lor s-a schimbat în bine, un procent mai ridicat față de media celorlalte țări (4%).
Studiul Pepco Shopper a fost realizat de retailer în toate cele 18 piețe în care este prezent, cu scopul de a crea profilul cumpărătorului din punct de vedere al caracteristicilor sociodemografice și comportamentale, luând în considerare diferențele dintre piețele individuale și schimbările de-a lungul timpului.