Un sfert dintre elevii din familiile vulnerabile se simt discriminaţi, potrivit unui studiu al World Vision România realizat în mediul rural.
Totodată, doi din zece copii spun că violenţa este prezentă în şcoala lor mult sau foarte mult. Un procent de 42% dintre adulţi recunosc că nu ar şti ce să facă dacă ar afla de un caz de abuz sau neglijare a unui copil din comunitate, se arată într-un comunicat de presă.
World Vision România derulează un proiect prin care peste 650 de liceeni şi 730 de elevi din ciclul primar au participat la o serie de ateliere despre iubire, bunătate, empatie, respect faţă de aproape şi toleranţă. O parte dintre ateliere sunt desfăşurate în perioada dinaintea sărbătorilor de Paşte, iar proiectul a început în luna octombrie a anului trecut.
Atelierele la care copiii au participat au avut ca teme semnificaţia verbului „a dărui”, a sărbătorilor, rolul familiei şi al societăţii în formarea personalităţii, mitul „bătaia este ruptă din rai”, prevenirea şi stoparea bullyingului.
Sesiunile sunt parte a programelor „Vreau în clasa a 9-a” şi „Pâine şi Mâine”, implementate de World Vision România.
Adolescenţii şi copiii participanţi sunt din mediul rural din judeţele Cluj, Dolj, Vâlcea, Ialomiţa, Vaslui, Galaţi, Ilfov, Bacău, Buzău şi Călăraşi.
În cadrul proiectului, înaintea sărbătorilor de Paşte, copiii vor primi broşura „Să aducem împreună o schimbare pozitivă prin iubire, respect şi iertare!”. Materialul îşi propune să le explice copiilor concepte precum „iubirea”, „respectul” şi „iertarea”. În plus, copiii primesc şi o serie de sfaturi pentru aplicarea acestor concepte.
Broşura poate fi descărcată de aici.