Sunt reparații iar la Podul Grant, după ce lucrările au fost abandonate din lipsă de fonduri. Circulația tramvaiului 41 va fi afectată

Primăria Capitalei a început lucrările de reabilitare și consolidare a Podului Grant, un obiectiv de infrastructură extrem de important pentru că este zilnic tranzitat de mii de bucureșteni, fie cu mașinile personale, fie cu tramvaiul 41.

De lucrări se va ocupa firma Bog’Art, iar de la 1 octombrie vor apărea și primele restricții de trafic.

Prima etapă a lucrărilor la Podul Grant – pe sensul de mers dintre Strada Turda (din est) spre Calea Crângași – a început în 2019. Acele lucrări au fost finalizate de administrația Firea.

Astăzi începe reabilitarea sensului opus. În plus, se vor face și lucrări de consolidare a zonei centrale a podului.

“Administrația Străzilor București, prin constructorul S.C. Bog’Art S.R.L., va executa lucrări ce vizează structura de rezistenţă a pasajului, reabilitarea liniei de tramvai, a căii rutiere, dar şi refacerea celor 6 bretele şi a trotuarului pietonal.

Lucrările vor fi realizate pe sensul dinspre Crângași spre Turda, iar în prima faza vom acționa exclusiv pe două bretele ale podului. Începând cu data de 01 octombrie, vom trece la partea principală a podului, la structura de rezistență”, a precizat primarul Nicușor Dan.

Potrivit sursei citate, tramvaiul 41 va circula în continuare pe ambele sensuri, iar din luna octombrie va circula pe porțiunea Crângași– Turda pe o singură linie, cu sistem de macaz, până la finalizarea lucrărilor ce țin de calea de rulare a tramvaiului.

În plus, STB va suplimenta cu o linie de autobuz si vor exista rute alternative de circulație.

Edilul precizează că valoarea investiției este de 65 de milioane lei cu TVA inclus, iar termenul de execuție este de 22,5 de luni, ”însă împreună cu ASB și constructorul am decis să facem tot posibilul pentru scurtarea perioadei astfel încât circulația rutieră să nu fie perturbată mult timp.”

Investiția este extrem de importantă, menționează primarul Nicușor Dan, ”având în vedere faptul că expertiza realizată în anul 2017 arătă ca starea podului este nesatisfăcătoare.”

”Procesul de reabilitare a fost demarat în urmă cu patru ani de fosta administrație, cu lucrări executate pe un sens în proporție de aproximativ 33%, însă acestea au fost sistate din cauza situației financiare și s-au degradat pentru că nu au fost protejate, iar acum trebuie să intervenim și pentru refacerea acestora.”, conchide acesta.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati