TAROM, victima unui atac cibernetic: Hackerii au pus mâna pe datele a sute de mii de pasageri

TAROM a recunoscută că a fost victima unui atac cibernetic ce a vizat SITA, compania care furnizează servicii pentru aproape toate companiile aeriene.

În februarie, SITA recunoștea că un atac cibernetic de proporții a expus datele a sute de mii de pasageri la nivel mondial. E vorba de datele celor care au călătorit cu 90% din companiile aeriene, scrie antena3 care citează Playtech.ro.

Incidentul a avut loc în 24 februarie 2021, iar printre datele expuse se numără diverse date de călătorie, precum nume, adrese, naționalități, numere de pașapoarte, gen și date de naștere. TAROM și-a înștiințat recent pasagerii despre acest lucru.

Într-un email trimis pasagerilor, operatorul național de transport aerian a recunoscut problemele.

„Ne pare rău să vă informăm că componente din mediul de operare al serviciului SITA PSS, prin care SITA este partener al TAROM și al SkyTeam, a fost recent subiectul unui atac cibernetic foarte sofisticat (24 februarie 2021), conducând la un incident de date care implică anumite date ale pasagerilor, care au fost stocate pe serverele SITA Passenger Service System (US) Inc., cum ar fi nume, adresă, naționalitate, număr de pașaport, gen, dată de naștere, numărul călătorilor frecvenți”, se arată în notificarea TAROM.

Ce alte companii aeriene au mai fost afectate de atacul cibernetic

SITA e partener Sky Team, o alianță globală care cuprinde nu mai puțin de 90% din companiile aeriene de pe glob. Pe lângă TAROM, de acolo fac parte Air Europa, Air France, Alitalia, China Airlines, China Eastern, Czech Airlines, KLM Royal Dutch Airlines, Korean Air și alții.

Din câte se pare, hackerii n-au reușit să pună mâna și pe alte date sensibile, precum detalii de cont bancare sau parole. Sute de milioane de pasegeri au fost afectați. TAROM afirmă că Sky Team „oferă celor peste 630 de milioane de pasageri anuali, un sistem mondial de aproximativ 14.500 de zboruri zilnice, acoperind 1.150 de destinații în 175 de țări”.

Compania SITA administrează și gestioneaă sistemele de vânzări de bilete și de control al bagajelor. Au existat numeroase situații în care compania s-a confruntat cu probleme și, pe cale de consecință, a fost afectata instructura de pe mai multe aeroporturi, inclusiv în România.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati