Teatrul Odeon prezintă online, vineri, spectacolul lectură LULLABY de Erika Galli şi Martina Ruggeri

0
328

Teatrul Odeon prezintă online vineri, 19 martie 2021, de la ora 19.00, spectacolul lectură LULLABY de Erika Galli şi Martina Ruggeri.

Înregistrarea spectacolului va fi disponibilă online gratuit pe facebook-ul teatrului şi pe canalul propriu de youtube până duminică, 21 martie, ora 00.00.

Înregistrarea discuţiilor cu publicul va fi disponibilă online pe facebook-ul teatrului, începând de sâmbătă, 20 martie, ora 12.00.

Spectacolul lectură, realizat în cadrul proiectului european FABULAMUNDI. PLAYWRITING EUROPE, a avut loc în prezenţa autoarelor, la Sala Studio, pe 16 noiembrie 2018 şi a fost urmat de discuţii cu publicul.

Suntem în 2059, într-o lume care probabil nu mai are graniţe. Au avut loc evenimente traumatice de mare importanţă istorică, care au dus la formarea Statelor Unite ale Europei.

De-a lungul anilor, tinerii au reuşit să ajungă la cele mai înalte nivele ale piramidei sociale. Majoritatea statelor lumii au adoptat un nou stil de politică, numeroase legi şi au rescris constituţiile.

O lege notabilă este adoptată pentru a rezolva problemele legate de pensionare şi a aduce demnitate în vieţile cetăţenilor în vârstă; în conformitate cu această lege, la împlinirea vârstei de 70 de ani, cetăţeanul este adus la unul din miile de centre Lullaby, aflate în toată lumea, unde îşi va petrece ultimii ani din viaţă. Orice bunuri sunt transmise copiilor sau celor mai apropiaţi moştenitori. În acest context, cele patru personaje ale piesei se unesc pentru a planifica o conspiraţie.

Doresc să readucă echilibrul în societate sau, mai simplu, în propria lor viaţă. Lumea ireală în care sunt forţaţi să trăiască este o oază a bunăstării, un mic paradis pe Pământ, unde, probabil, orice tânăr ar visa să locuiască la finalul vieţii. Dar o cuşcă, deşi aurită, induce o lipsă de libertate. O obligaţie, ca orice obligaţie, în cele din urmă epuizează. Te poate face neliniştit, subversiv, chiar revoluţionar.

Născute în 1983 şi respectiv 1986, Erika Z. Galli şi Martina Ruggeri şi-au început parteneriatul creativ în 2005, înfiinţând Industria Indipendente, o cooperativă de artă performativă, teatrală şi vizuală. Cercetarea lor artistică a început în acelaşi an cu câteva opere video, experimentale şi performative şi a continuat cu scrieri originale şi dramatizări, şi colaborarea cu artişti cu experienţe şi moduri de lucru diferite, de la muzică la modă, de la dans la arte plastice. În 2009, şi-au început cercetarea pe dramaturgie şi teatru, iar în 2011 au debutat cu „Crepacuore”, care a primit numeroase premii la multe festivaluri naţionale. În 2014 au jucat în „E tutta colpa delle madri” la Teatro Valle, iar piesa lor „Supernova” a câştigat Premiul Histryo pentru dramaturgie. În 2015, cele două au participat la Festivalul Trasparenze din Modena cu spectacolul „I ragazzi del Cavalcavia”, câştigător al premiului criticii Dante Cappelletti. Au ajuns în etapa finală la Premiul pentru Scenariu cu „Ho tanti affanni in petto”, o lucrare inspirată din „Iliada”. Din 2014, fac parte din grupul Le ragazze del porno, iar din 2015 fac parte din proiectul Fabulamundi. Playwriting Europe. În februarie 2016 au fost selectate ca artişti rezidenţi de Institutul Cultural Italian din Paris unde au scris textul „Lullaby”, realizat în acelaşi an ca spectacol lectură la Theâtre Ouvert, Paris, în colaborare cu proiectul „Face a Face” şi Maison Antoine Vitez. Din 2015, colaborează, în calitate de dramaturgi, cu regizorii Daniele Spano şi Luca Brinchi (primul text: „Aminta” de Torquato Tasso, 2016). Au prezentat spectacolul „Lucifer”, la Festivalul Tramedautore (Piccolo Teatro, Milano) şi la Festivalul Romaeuropa în septembrie-octombrie 2017. Textele lor au fost publicate de Editura Cue Press (Rosso rosa, Ferracchiati-Galli-Ruggeri).

Absolventă UNATC, specializarea Regie de Teatru, Elena Morar (n.1986) activează atât în mediul independent de teatru bucureştean, cât şi în cadrul proiectelor pentru tineri regizori dezvoltate de teatre de stat. Printre cele mai recente spectacole ale ei se numără „School feat. COOL” de George Cocoş (Teatrul Tineretului Piatra Neamţ, MIC-RO Laborator de creaţie), „Tatăl meu preotul” de Gabriel Sandu (prezentat în cadrul FNT 2018, Teatrul Apollo 111), „Bull” de Mike Bartlett (Arcub, cu sprijinul POINT), „Artificii” de Irina Dobriţă (Sala Nouă a Teatrului de Comedie) şi „Dragoste în patru tablouri” (Sala Mică-9G, Teatrul Naţional Bucureşti). De asemenea a coordonat numeroase spectacole-lectură (Teatrul Nottara, 2017 & 2018, Teatrul Odeon, etc.) şi workshopuri cu liceeni în cadrul festivalurilor de profil. Interesată de dramaturgia contemporană românească, dar şi de împletirea teatrului narativ cu storytelling-ul şi expresia muzicală pe scenă, dezvoltă în paralel un traseu în zona teatrului muzical (operă şi musical) ca regizor de scenă şi asistent în prezent la OCC, în trecut la ONB şi la Opera din Lyon.

„Fabulamundi. Playwriting Europe: Beyond Borders?” este un proiect de colaborare între teatre, festivaluri şi instituţii culturale din 10 ţări europene (Italia, Franţa, Germania, Spania, România, Austria, Belgia, Marea Britanie, Polonia şi Cehia), co-finanţat de Uniunea Europeană prin programul Europa Creativă. Reţeaua urmăreşte să sprijine şi să promoveze dramaturgia contemporană în Europa, cu scopul de a consolida şi îmbogăţi activităţile şi strategiile profesioniştilor şi ale artiştilor care activează în domeniu, şi a oferi autorilor dramatici posibilităţi de conectare, întâlniri multiculturale şi dezvoltare profesională.

În cadrul celei de-a treia ediţii a proiectului (2017-2020), au fost realizate la Teatrul Odeon, şase spectacole lectură: „Lullaby” de Erika Galli şi Martina Ruggeri (Italia), regia Elena Morar, „Tristeţe şi Melancolie” de Bonn Park (Germania), regia Bobi Pricop, „You say tomato” de Joan Yago (Spania), regia Radu Iacoban, „Printre străini” de Azar Mortazavi (Austria), regia Bobi Pricop, „Amor mundi” de Victoria Szpunberg (Spania), regia Radu Apostol (prezentat online), „În afară” de Nathalie Fillion (Franţa), regia Cristina Giurgea (prezentat online) şi două producţii: „Gardenia” de Elzbieta Chowaniec (Polonia) şi „Pentru binele tău” de Pier Lorenzo Pisano (Italia), ambele în regia lui Zoltan Balazs (Ungaria).

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.